Kia notuje wzrost sprzedaży w Polsce i w Europie

W pierwszych 9 miesiącach 2018 roku zarejestrowano w Polsce w sumie 18 772 samochody marki Kia, a w Europie było to 385 818 co oznacza zauważalny wzrost rok do roku.

Kia Stinger
Kia StingerINTERIA.PL

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku liczba rejestracji aut marki Kia w Polsce wzrosła o 1620 egzemplarzy w porównaniu z liczbą rejestracji od stycznia do września ubiegłego roku. Wzrost liczby rejestracji w Polsce to w dużej mierze zasługa - oprócz znakomitych wyników Sportage (4439 rejestracji) i Ceeda (4241 rejestracji) - nowego modelu Stonic, którego w ubiegłym roku nie było w ofercie. Do końca września najmniejszego crossovera w gamie marki Kia odebrało już 2006 osób. Pod względem popularności Stonic w bardzo szybkim tempie wyprzedził Rio (1923 zarejestrowanych aut) i Vengę (1754 zarejestrowane egzemplarze).

Według danych opublikowanych przez ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) do końca września 2018 roku Kia sprzedała w Europie 385 818 samochodów, co stanowi wzrost o 5,7% w porównaniu do sprzedaży w analogicznym okresie 2017 roku. Trzeci kwartał 2018 roku pod względem sprzedaży był dla Kia Motors najlepszy w historii. Od lipca do września klientom dostarczono 122 194 samochody. Ponieważ wzrost sprzedaży Kia Motors Europe wyprzedził wzrost rynku nowych samochodów w Europie (do tej pory, w krajach UE i EFTA, sprzedaż wzrosła o 2,3% w porównaniu ze sprzedażą w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku), udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,1%.

Duży udział we wzroście sprzedaży samochodów marki Kia mają auta hybrydowe i elektryczne, na które w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku popyt wzrósł o aż 42,5%. Z roku na rok sprzedaż hybrydowego Niro i Niro Plug-in wzrosła o 37,9% do 34 036 egzemplarzy. Elektryczny Soul EV również cieszy się popularnością i ma za sobą najlepsze dziewięć miesięcy w historii. Do tej pory w 2018 roku dostarczono klientom 4936 sztuk tego modelu (o 29,3% więcej niż przed rokiem). W tym roku Kia Motors sprzedała łącznie 43 099 samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i elektrycznych), w tym również hybrydową Optimę Plug-in w wersjach sedan i kombi oraz nową hybrydową odmianę "EcoDynamics+" modelu Sportage. Zaawansowane technologicznie samochody z silnikiem elektrycznym w układzie napędowym stanowią obecnie 11,2% wszystkich aut sprzedawanych przez Kia Motors w Europie.

Nowa Kia Ceed w wersjach hatchback i kombi jest w sprzedaży już na wszystkich europejskich rynkach i cieszy się sporą popularnością. We wrześniu Kia sprzedała 9871 Ceedów w całym regionie, co stanowi wzrost o 49,7% w porównaniu do sprzedaży w tym samym miesiącu ubiegłego roku (wówczas w ofercie był cee’d drugiej generacji). Sprzedaż nowych odmian silnikowych, wyposażenia i nadwoziowych, jak Ceed GT, Ceed GT Line i ProCeed, rozpocznie się na początku 2019 r., co wzmocni pozycję Ceeda w segmencie i jako drugiego najlepiej sprzedającego się modelu marki Kia w Europie (po Sportage, którego w 2018 roku dostarczono klientom już 98 410 egzemplarzy).

Nowy, najmniejszy crossover w gamie marki Kia - Stonic - i miejskie Picanto również zyskują coraz większe uznanie wśród europejskich nabywców. Po pojawieniu się nowych odmian Picanto, jak GT Line i X Line, sprzedaż najmniejszego samochodu w ofercie marki Kia wzrosła o 14,8% w porównaniu do sprzedaży w poprzednim roku i wyniosła łącznie 57 109 egzemplarzy. Kia Stonic, dostępna od ostatniego kwartału 2017 roku, do tej pory znalazła 43 741 nabywców, co czyni ją czwartym najchętniej kupowanym modelem marki Kia.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas