Kajetanowicz przygotowuje się do Rajdu Barum

Prowadzący w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy, Kajetan Kajetanowicz, trenuje przed kolejną rundą, która odbędzie się w czeskich Morawach.

Kajetan Kajetanowicz i jego Ford Fiesta R5
Kajetan Kajetanowicz i jego Ford Fiesta R5Informacja prasowa (moto)

Celem jaki w Czechach stawia sobie trzykrotny mistrz Polski jest utrzymanie pozycji lidera ME. Aktualnie Kajetanowicz prowadzi z dorobkiem 133 pkt. Drugi jest Irlandczyk Craig Breen (Peugeot 208 T16) - 128 pkt, a trzeci Białorusin Aleksiej Łukjaniuk (Mitsubishi Lancer Evo X) - 82 pkt.

"W klasyfikacji generalnej mistrzostw nadal może się wiele wydarzyć. Walka na Barum, który jest rundą rozgrywaną najbliżej Polski, jest przyjemnością i zarazem ogromną odpowiedzialnością. W tym rajdzie zmierzymy się nie tylko z wieloma naszymi konkurentami do tytułu mistrzów Europy, ale także z Czechami, którzy u siebie prezentują niewiarygodne tempo. Wielu z nich startowało tu już po kilkanaście razy, więc doskonale wiedzą gdzie na tych nierównych, podbijających i zabrudzonych odcinkach czyhają pułapki, a gdzie można znaleźć cenne ułamki sekund. Wyprawa na rundę mistrzostw Europy w roli lidera tego najstarszego cyklu rajdowego na świecie to niepowtarzalne uczucie, lecz również nasi rywale wiedzą, że zwycięstwo po ostrej walce smakuje najlepiej. Jesteśmy zdeterminowani, żeby w obecności polskich kibiców i polskich flag, bronić naszego prowadzenia, prezentując dobre tempo na czeskich oesach" - zadeklarował Kajetanowicz.

W ostatnich dziesięciu edycjach imprezy sześć razy zwyciężali właśnie gospodarze. W 2014 roku triumfował Vaclav Pech jr. (Mini RRC), który dzięki wygranej zapewnił sobie tytuł mistrza kraju. Rok temu czeski kierowca startował w Barum po raz... 17. w karierze.

Na trasie 7. rundy ME zawodnicy będą mieli do przejechania 15 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 230 km. Wyznaczono je na wąskich, górskich drogach mających zróżnicowaną przyczepność. Znajomość trasy jest jednym z głównych atutów kierowców gospodarzy walczących o zwycięstwo.

Najdłuższy OS - znany od lat Trojak - ma 23,1 km długości. Rajd Barum jest rozgrywany od 1971 roku, tegoroczna 45. edycja zapowiada się jako rekordowa pod względem obsady. Organizatorzy spodziewają się ponad stu załóg, na starcie nie zabraknie wszystkich czołowych kierowców Europy walczących o tytuł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas