Kajetanowicz drugi w Estonii, Łukjaniuk liderem

Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) był drugi na pierwszym odcinku specjalnym Rajdu Estonii, szóstej eliminacji samochodowych mistrzostw Europy. Wygrał Białorusin Aleksiej Łukjaniuk (Mitsubishi Lancer Evo X).

Kajetan Kajetanowicz na Rajdzie Estonii
Kajetan Kajetanowicz na Rajdzie EstoniiInformacja prasowa (moto)

Superoes na ulicach Tartu miał tylko 1,3 km długości. Białorusin uzyskał czas 1.06,7. Polak, jadący z pilotem Jarosławem Baranem, był wolniejszy o 0,3 s, Trzeci czas uzyskał Estończyk Karl Kruuda (Citroen DS3 R5) - strata 0,4 s.

Testy przed Rajdem Estonii 2015

Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 
Testy przed Rajde Estonii 2015 

"Pojechałem dobrze, mamy drugi czas. Teraz moim marzeniem jest położyć się jak najszybciej spać przed jutrzejszym, bardzo ciężkim dla mnie dniem, jadę bowiem w Estonii po raz pierwszy" - powiedział na mecie Kajetanowicz.

Lider klasyfikacji generalnej ME Irlandczyk Craig Breen (Peugeot 208 S2000) stracił 3,6 do zwycięzcy i nie znalazł się w czołowej dziesiątce.

Trasa w Estonii ma 656,4 km, w tym 204,8 km podzielonych na 16 odcinków specjalnych. Najdłuższy ma prawie 35 km długości i będzie przejeżdżany dwukrotnie. Odcinki w 99 procentach mają nawierzchnie szutrowe, tylko jeden procent to łączniki asfaltowe.

W piątek 17 lipca na ulicach Tartu rozegrano superoes, a prawdziwe ściganie zaplanowano na sobotę (9 odcinków) i niedzielę (6).

Estońskie szutry są bardzo szybkie. W poprzedniej edycji jedna z załóg na prostej uzyskała 213 km/h. W 2014 roku rajd wygrał Estończyk Ott Tanak (Ford Fiesta R5), którego średnia prędkość na ponad 200 km odcinków specjalnych wyniosła 128,6 km/h.

Po pięciu rundach ME liderem jest Breen - 124 pkt, drugi Kajetanowicz - 103 pkt. Zajmujący trzecią pozycję Francuz Robert Consani (Citroen DS3 R5) ma 55 pkt.

Testy przed Rajdem Estonii 2015 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas