Jeżdżąca legenda

W roku 1971 w Warszawie podpisano umowę między włoskim producentem Fiat i Polmot-em, na mocy której strona polska otrzymała prawa licencyjne do produkcji małego samochodu miejskiego. Po podpisaniu umowy rozpoczęto restrukturyzację istniejących zakładów na terenie śląska i podbeskidzia, a w czerwcu 1973 w Bielsku zmontowane zostały pierwsze samochody oznaczone jako FIAT 126p.

Tak rozpoczęła się kariera samochodu, który zmotoryzował polskie społeczeństwo. Obecnie„marzenie każdego Polaka”, zastąpiły droższe samochody zachodnie. Jednak mit „fiacika” trwa nadal i przeniósł się na kontynent azjatycki.

W Japonii jest specjalny salon który sprzedaje tylko samochody Alfa Romeo, Fiat 500 i Fiat 126p. Jak powiedział -odwiedzający ostatnio nasz kraj- właściciel salonu, „maluchami” jeździ już w Japonii kilkudziesięciu hobbystów, a kilkudziesięciu następnych oczekuje na zakup. Oczywiście nie jest to środek codziennego transportu. Jest to raczej przyciągający uwagę gadżet.

Tak więc, aby zaistnieć na świecie wcale nie trzeba „kosmicznych kształtów” i supernowoczesnych technologii. Małe jest piękne i wzbudza sympatię, pod każdą szerokością geograficzną.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat 126p | samochody | legenda | Fiat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama