Jeśli auto z dieslem, to najczęściej Skoda
Od początku roku do końca kwietnia Skoda sprzedała w Polsce najwięcej samochodów z silnikami Diesla.
W tym czasie zarejestrowano 6 900 Skód z silnikiem wysokoprężnym. Do Skody należy aż 14,5% polskiego rynku samochodów z silnikiem wysokoprężnym.
Także niekwestionowana pozycja lidera modelu Octavia na rynku polskim przekłada się na rynkowy sukces jej wersji, które są napędzane olejem napędowym. Przez pierwsze cztery miesiące roku Octavia z silnikiem TDI znalazła w Polsce 2 779 nowych właścicieli. Wśród wszystkich kupowanych w Polsce modeli samochodów z dieslem, aż blisko 6% z nich to Octavia. Fabia jest z kolei najczęściej wybieranym dieslem w swoim segmencie.
Jednostki TDI zadebiutowały w samochodach Skody wraz z pierwszą generacją modelu Octavia. Wówczas wyposażano je w pompowtryskiwacze, co oznacza że cechowały się niewysoką kulturą pracy (duży hałas i wibracje) oraz niskim zużyciem paliwa i wysoką trwałością. W Polsce szczególnym sentymentem darzone są tego typu silniki o pojemności 1.9. Można ja było kupić jeszcze w Octavii II po liftingu, kres tej jednostce położyły dopiero zaostrzone normy emisji spalin. Nieco gorszą opinią cieszyła się jednostka 2.0 TDI (m.in. pękały głowice), po 2006 roku problemy w dużej mierze wyeliminowano.
Z biegiem lat koncern Volkswagena odchodził od stosowania pompowtryskiwaczy na rzecz wtrysku common-rail, przy czym zachowano oznaczenie TDI.
Obecnie w samochodach Skody jest dostępna bogata paleta silników Diesla, na którą składają się trzy jednostki w ośmiu wariantach mocy od 75 do 184 KM. Dostępne są one w połączeniu ze przekładniami manualnymi lub opcjonalnie - sześcio- i siedmiobiegowymi, dwusprzęgłowymi skrzyniami automatycznymi.