Jeep Wrangler Magneto. Elektryk, który wody się nie boi

Podczas dorocznej imprezy na pustyni Moab Jeep pokazał drugą odsłonę swojego koncepcyjnego pojazdu - Jeepa Wranglera Magneto 2.0.

Jeep Wrangler Magneto
Jeep Wrangler Magnetomateriały prasowe

Wiele jest definicji samochodu terenowego. Jedna z nich mówi, że to auto na ramie, z reduktorem i najlepiej blokadami mechanizmów różnicowych. Słowem samochód, który żadnego terenu się nie boi. Możemy nim nawet przejechać przez rzekę.

Jeep Wrangler Magneto - elektryczna terenówka

O elektrycznej wersji Wranglera mówi się od dłuższego czasu. Pierwszy koncept o nazwie Magneto został pokazany w zeszłym roku, także podczas imprezy na pustyni Moab. Auto powstało na bazie 3-drzwiowej wersji Wranglera Rubicona - najbardziej terenowej z terenowych konfiguracji tego auta.

Wrangler Magneto wyposażony był w silnik, który kręcił się do 6 tys. obr/min, jednak dysponował niewielką, jak na jednostkę elektryczną mocą 285 KM i wynoszącym 370 Nm momentem obrotowym. Były to więc wartości porównywalne ze spalinowym 3.6 V6 Pentastar.

Jeep Wrangler Magnetomateriały prasowe

Magneto 2.0 otrzymał jednostkę napędową, która maksymalnie kręci się do 5,25 tys. obr/min, jednak generuje dużo większą moc - 625 KM i ponad 1100 Nm. Takie parametry mogą się przydać w terenie, jednak, o ile nic się nie zmieni, ich opanowanie nie będzie takie proste.

Jeep Wrangler Magneto - premiera w 2024 roku

W czym problem? Na zdjęciach prasowych wyraźnie widać, że oba pojazdy koncepcyjne wyposażone są w manualne skrzynie biegów i reduktory. Na razie brak potwierdzonych informacji, jaka skrzynia biegów ostatecznie trafi do elektrycznego Wranglera.

Jeep Wrangler Interiormateriały prasowe

Dziwić może również wykorzystanie do budowy koncepcyjnego samochodu nadwozia 3-drzwiowego, które zapewnia dużo mniejszą przestrzeń na baterię. Ta w Magneto 2.0 ma pojemność 70 kWh, co w połączeniu z dużymi kołami i masą samochodu oraz terenowymi wyzwaniami nie zapewni oszałamiającego zasięgu. Tutaj możecie zobaczyć, jak Wrangler Magneto 2.0 radzi sobie na pustyni:

Jaka będzie ostateczna konfiguracja nadwozia i układu napędowego elektrycznego Jeepa Wranglera? Czy dostępna będzie więcej niż jedna jednostka napędowa i pojemność baterii? Tego dowiemy się w 2024 roku podczas premiery Jeepa Wranglera z napędem elektrycznym.

***

Moto Flesz - odcinek 51. Będą nowe odcinkowe pomiary prędkości INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas