Jeep: 1,5 mln aut w 2018 roku
W ciągu najbliższych 4 lat Jeep chce dwukrotnie zwiększyć swoją sprzedaż - do około 1,5 mln aut. Popyt na samochody terenowe i SUV-y amerykańskiej marki mają zapewnić przede wszystkim nabywcy z Chin oraz Ameryki Południowej.
W ubiegłym roku Jeep sprzedał 25,5 tys. aut w Europie, 60 tys. w Chinach, 44,7 tys. w Kanadzie i 490,5 tys. w USA. Łącznie - 731,6 tys. sztuk, o 36 proc. więcej niż w 2012.
W ubiegłym roku sprzedaż Jeepa wzrosła aż o 36 proc., do 731,6 tys. sztuk. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej - nowy Cherokee (sprawdź cennik) trafia na kolejne rynki i cieszy się dużą popularnością mimo dyskusyjnej stylizacji. Magazyn branżowy "Automotive News" informuje, że plany amerykańskiej marki sięgają jednak znacznie dalej. W 2018 roku Jeep chce sprzedaż 1,5 mln samochodów. Pomóc ma w tym mały Renegade (więcej informacji), którego premiera odbyła się w marcu br. podczas salonu samochodowego w Genewie. Renegade będzie konkurował z miejskimi crossoverami pokroju Nissana Juke'a, Renault Captura czy Peugeota 2008.
W zakładach w Melfi ma powstawać rocznie 150 tys. Renegade'ów.
Na razie Renegade będzie wytwarzany we włoskim Melfi; jeszcze w tym roku jego montaż ruszy też w brazylijskim Pernambuco, a prawdopodobnie w 2015 - w Kantonie w Chinach. Rok później w Państwie Środka rozpocznie się produkcja kolejnej nowości Jeepa - kompaktowego SUV-a, który zastąpi model Compass.
msob, źródło: "Automotive News"