Jakie opony zimowe?

Choć kalendarzowa jesień w pełni, to doświadczyliśmy już pierwszych przymrozków. Zima zbliża się nieubłaganie, a wraz z nią kierowcy stają przed trudnym wyborem - jakie opony zimowe wybrać?

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Na to pytanie próbował znaleźć odpowiedź ADAC. Niemiecki automobilklub sprawdził 35 opon w dwóch rozmiarach: charakterystycznym dla pojazdów kompaktowych 165/70 R14 oraz stosowanym w samochodach klasy wyższej 205/55 R16.

Test obejmował wiele prób, wśród których znalazło się między innymi badanie głośności, trzymania bocznego, ścieralności, oporów toczenia, komfortu czy hamowania. Badano zachowanie opon na suchej i mokrej nawierzchni, a także na lodzie i śniegu. Które opony wyszły z tego testu zwycięsko?

W klasie opon przeznaczonych do samochodów popularnych najlepsze oceny uzyskały Continental Winter Contact TS 780, Michelin Alpin A2 oraz Semperit Winter Grip. Nieco niżej oceniono Uniroyal MS plus 5, Hankook W 440 Icebear, Pirelli W190 Snowcontrol oraz Firestone Winterhawk.

Przeciętne oceny uzyskały opony Goodyear Ultra Grip 6, Toyo Snowprox S 941, Vredestein Snowtrac i Sava Eskimo S3. Natomiast najsłabiej w teście wypadły: Dunlop Sp Wintersport M3, Fulda Kristall Montero, Yokohama Winter T F601, Goodyear Vector 5 oraz ESA+Tecar Supergrip 6.

Z kolei wśród opon przeznaczonych do samochodów klasy wyższej o szerokości 205 mm najlepsze noty uzyskały: Continental Winter Contact TS 810, Michelin Pilot Alpin PA2, Bridgestone Blizzak LM25, Pirelli W210 Sottozero i Uniroyal MS plus 55. Nieco słabiej oceniono: Maloya Cresta 220, Dunlop Sp Winter Sport M3 DSST, Dunlop SP Winter Sport M3, Wredestein Snowtrac 2, Goodyear Eagle UG Gw3, Firestone Winterhawk, Kleber Krisalp HP, Semperit Sport Grip i Hankook W300 Icebear. Przeciętnie wypadły Nokian WR, Fulda Kirstall Supremo, Ihle Rigdon MS 179 i Respa Okon MS 790. Najsłabiej oceniono Reiff Condor Winter 4.

Niestety, w testach niemiecki ADAC nie uwzględnił najpopularniejszych w Polsce "zimówek": Dębic Frigo i Kormoranów Snowpro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas