Jaguar I-Pace - elektryczny SUV

Brytyjski producent dołącza do obecnie panującego trendu i prezentuje w Los Angeles prototyp swojego w pełni elektrycznego SUVa.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-PaceJaguar

Jaguar I-Pace to mierzący niecałe 4,7 m długości SUV, którego stylistyka mocno przypomina F-Pace'a, a więc niedawno wprowadzonego do sprzedaży, pierwszego SUVa firmy. Linia nadwozia została poprowadzona jednak zauważalnie dynamiczniej i bardziej opada ku tyłowi.

Jaguar I-Pace

Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar
Jaguar I-PaceJaguar

Do napędu konceptu posłużyły dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 700 Nm. Pozwala to na rozpędzenie I-Pace'a do 100 km/h w około 4 s.

Świetne osiągi mają iść w parze z dużym zasięgiem (500 km), dzięki zastosowaniu baterii o pojemności 90 kWh. Ich aluminiowa obudowa stanowi część integralną płyty podłogowej, dzięki czemu udało się zaoszczędzić sporo miejsca i kilogramów. Czas ich ładowania, dzięki wysokonapięciowej ładowarce, ma trwać mniej, niż 2 godziny.

Jaguar I-PaceJaguar

Jaguar zapowiedział też, że produkcyjną wersję I-Pace'a pokaże już w przyszłym roku, a za dwa lata auto wyjedzie na ulice.

Jaguar I-PaceJaguar
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas