Jaguar F-Pace. Najpotężniejsza odmiana w historii brytyjskiego modelu

Do oferty Jaguara F-Pace dołącza właśnie jego usportowiona wersja SVR. To najpotężniejsza odmiana w dotychczasowej historii brytyjskiego modelu.

Jaguar F-Pace
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-Pace 25t R-DesignINTERIA.PL

Za projekt odpowiadali inżynierowie z Jaguar Special Vehicle Operations. Efektem ich pracy są m.in. przeprojektowane zderzaki. Przedni otrzymał większe wloty powietrza, których rolą jest optymalizacja chłodzenia hamulców i zapewnienie potężnej jednostce napędowej odpowiedniej porcji powietrza.

Auto otrzymało również specjalne nakładki nadkoli, które minimalizują zawirowania powietrza nad kołami, czego efektem jest większy docisk i pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach. Inne są ponadto nakładki progowe i tylny zderzak skrywający - dość nietypowo rozstawione - dwie podwójne końcówki układu wydechowego.

Jaguar F-Pace SVR

Jaguar F-Pace SVR 
Jaguar F-Pace SVR 
Jaguar F-Pace SVR 
Jaguar F-Pace SVR 

Pod maską wyposażoną w dodatkowe otwory wentylacyjne kryje się doładowany kompresorem V8 o pojemności 5,0 l. Jednostka generuje moc 550 KM i osiąga 680 Nm. W efekcie nowy Jaguar F-PACE SVR przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 283 km/h.

Jaguar F-Pace

Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL
Jaguar F-PaceINTERIA.PL

By zapewnić precyzyjniejsze panowanie nad taką mocą nastawy zawieszenia są zdecydowanie sztywniejsze (o 30 proc. z tyłu i 10 proc. z tyłu). O 5 proc. udało się też zredukować zjawisko przechylania się karoserii w zakrętach. Standardowo Jaguar F-PACE SVR porusza się na 21-calowych obręczach kół skrywających hamulce tarczowe o średnicy 395 mm z przodu i 396 mm z tylu. Opcjonalnie nabywcy zdecydować się mogą na koła w rozmiarze 22 cali.

Jaguar F-PaceInformacja prasowa (moto)

Standard obejmuje m.in. układ napędu na obie osie oraz adaptacyjne zawieszenie i wspomaganie kierownicy. Model SVR to pierwszy Jaguar F-PACE wyposażony w aktywny tylny dyferencjał.

W kabinie znajdziemy m.in. "odchudzone" fotele, elektroniczne zegary o przekątnej 12,3 cala czy system info-rozrywki z 10-calowym wyświetlaczem. Ten ostatni zapewnia m.in. pokładową sieć wi-fi obsługującą do 8 urządzeń.

Nowy Jaguar F-PACE SVR trafić ma do salonów latem bieżącego roku. Ceny zaczynać się będą od 79 999 dolarów czyli około 271 tys. zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas