Jaguar C-X17 coraz bliżej
W odległym Dubaju rozpoczął się właśnie międzynarodowy salon motoryzacyjny. Ze względu na zamieszkującą tamte rejony bogatą klientelę, producenci potraktowali imprezę bardzo poważnie.

Jednym z pojazdów, który zaprezentowano w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest koncepcyjny Jaguar C-X17, którego Europejczycy mogli już podziać we Frankfurcie.
Przypominamy, że wykonane w całości z aluminium nadwozie mierzy 4,71 m długości, 1,95 m szerokości i 1,64 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,9 m. Samochód porusza się na 23-calowych felgach ze stopów lekkich.
Wnętrze auta wykończono skórą, frezowanym aluminium i szczotkowanym, anodowanym metalem. W biegnącym przez całą długość tunelu środkowym zamontowano dotykową konsolę sterującą pokładowym systemem rozrywki (w aucie zainstalowano m.in. system audio o 12 głośnikach).
Pierwszy crossover w historii Jaguara powstał w oparciu o nową aluminiową platformę iQ[AL], która stanowić ma bazę dla przyszłych pojazdów marki. Pierwszym z nich będzie sedan z pogranicza segmentów C i D, który pojawi się w ofercie już w 2015 roku. Produkowany w fabryce w Solihull samochód debiutować ma wraz z nową rodziną silników (benzynowych i wysokoprężnych). Jednostki wytwarzane będą w powstającym obecnie zakładzie w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii.

Nowe silniki zużywać mają niewielkie ilości paliwa charakteryzując się przy tym wysokimi osiągami. Kolejna generacja Jaguarów - po raz pierwszy w historii - emitować ma mniej niż 100 gramów CO2/km.
