Intensywna ekspansja Orlenu. Koncern przejmuje kolejne stacje na Węgrzech
Orlen rośnie w siłę i kontynuuje swoją ekspansję. Z dniem dzisiejszym spółka sfinalizowała zakup 63 stacji paliw na Węgrzech. Oznacza to, że już w połowie roku kierowcy będą mogli tankować paliwo na 3,5 tys. obiektach w siedmiu krajach Europy.
Orlen rośnie w siłę i przejmuje kolejne stacje
Zaledwie kilka tygodni temu informowaliśmy, że koncern Orlen stał się jedną z trzech największych sieci paliwowych w Austrii. Było to możliwe dzięki wykupieniu 100 proc. udziałów w spółce Doppler Energie zarządzającej łącznie 267 stacjami na terenie tego kraju. W ramach transakcji przejęto również spółkę Austrocard, oferującą karty paliwowe dla klientów prywatnych i biznesowych, akceptowane w ponad 500 lokalizacjach, a także 110 punktów ładowania samochodów elektrycznych funkcjonujących pod marką Turmstrom. Teraz - jak wynika z oficjalnego ogłoszenia - polska spółka sfinalizowała zakup kolejnych 63 stacji paliw. Tym razem na Węgrzech.
W efekcie już w połowie tego roku kierowcy będą mogli tankować paliwo na 3,5 tys. stacji koncernu w siedmiu krajach Europy. Oznacza to, że polska spółka spełni założone w swojej strategii cele, dotyczący rozwoju segmentu detalicznego do 2030 roku. Według Orlenu, dzięki wcześniejszym przejęciom w Austrii, Niemczech, na Słowacji i na Węgrzech, liczba zagranicznych stacji paliw koncernu wzrosła w ciągu roku o prawie 1/3.
Orlen kontynuuje rebranding na zagranicznych rynkach
Jednocześnie Orlen podkreślił, że aktualnie firma posiada 3439 stacji paliw, z czego 1931 w Polsce. W Niemczech, które od dawna są największym rynkiem zagranicznym dla koncernu firma posiada 607 obiektów, które działają pod markami Orlen i Star. Ostatnią akwizycją, sfinalizowaną w czerwcu zeszłego roku, było przejęcie od OMV 17 samoobsługowych stacji paliw w Bawarii, Badenii-Wirtembergii oraz Hesji. Od pewnego czasu trwa tam także szeroko zakrojony rebranding polskich stacji.
Stworzyliśmy nowoczesny koncern, który w szybkim tempie umacnia pozycję w regionie. Już w tym roku zrealizujemy nasz strategiczny cel, jakim jest posiadanie sieci sprzedaży paliw liczącej 3,5 tys. stacji. Teraz koncentrujemy się na tym, aby wszystkie nowo przejęte obiekty dostosować do wysokich standardów. Będziemy również konsekwentnie wyposażać kolejne stacje w infrastrukturę do ładowania aut z napędem elektrycznym.
Drugim rynkiem zagranicznym, w którym Orlen posiada największą sieć są Czechy, gdzie takich obiektów jest 436, przy czym ponad 90 proc. z nich działa pod marką Orlen. Polski koncern przypomniał także, że jest obecny także na Słowacji, gdzie posiada 91 stacji paliw i na Litwie - 30 stacji.