Ile może kosztować kładka dla pieszych?

Ponad 12 mln zł kosztować będzie nietypowa, poprowadzona koliście kładka dla pieszych nad skrzyżowaniem al. Piłsudskiego z ul. Grunwaldzką w Rzeszowie (Podkarpackie), jednym z najruchliwszych w mieście.

Ponad 12 mln zł kosztować będzie nietypowa, poprowadzona koliście kładka dla pieszych nad skrzyżowaniem al. Piłsudskiego z ul. Grunwaldzką w Rzeszowie (Podkarpackie), jednym z najruchliwszych w mieście.

Obiekt będzie gotowy w listopadzie przyszłego roku.

Jak poinformowała Joanna Sitarz z firmy Skanska, która buduje kładkę, ruszyły już pierwsze prace przygotowawcze. "Przejęliśmy od inwestora, czyli Urzędu Miasta w Rzeszowie, plac budowy. Teraz przygotowujemy plan organizacji ruchu na skrzyżowaniu, kiedy będziemy prowadzić prace budowlane. Niedługo zaczniemy wycinkę drzew, obecnie ustalamy szczegóły tej operacji" - dodała.

Sitarz podkreśliła, że firma rozpoczęła również przygotowania projektów technologicznych poszczególnych elementów kładki: konstrukcji stalowej, schodów, pochylni i szybów windowych. "Dzięki temu na teren budowy zostaną dostarczone gotowe elementy, które będziemy mogli szybko i sprawnie zamontować" - zaznaczyła.

Reklama

Kładka będzie miała kształt koła - dzięki takiemu rozwiązaniu piesi będą mogli wejść na nią z czterech stron. Będą mogli korzystać z pochylni lub wjeżdżać windami. Kiedy powstanie kładka, władze Rzeszowa planują zlikwidować sygnalizację świetlną przy budynku Urzędu Wojewódzkiego, co znacznie usprawni poruszanie się w tym rejonie.

Zdaniem dyrektora oddziału Skanska w Rzeszowie Kamila Simki, rzeszowska kładka jest jednym z najciekawszych obiektów, które wybuduje firma. "Sądzę, że obiekt będzie wyjątkowy w skali całego kraju, nie tylko ze względu na kształt - okrągły i skośne podpory - ale również ze względu na wyposażenie: specjalnie gięte i hartowane szkło, obudowane szyby windowe, iluminację całego obiektu i wreszcie afrykańskie drewno, z którego zostanie wykonana nawierzchnia kładki. Myślę, że kładka ma szansę stać się wizytówką Rzeszowa i przy okazji naszej firmy" - dodał.

Rzeszowski pasaż został zaprojektowany w kształcie pierścienia o średnicy zewnętrznej ponad 39 m, obejmującego swym obwodem całe skrzyżowanie. Kładka będzie zawieszona 5,5 m nad poziomem terenu; posadowiona będzie na żelbetowych palach o długości 12,5 m i średnicy 60 cm.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: NAD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy