Hyundai Kona Hybrid - nowość w gamie
Do wersji spalinowych Kony oraz elektrycznej dołączyła właśnie "pośrednia", hybrydowa odmiana.
Hyundai poszerza swoją ofertę modeli, które są "eko" o hybrydową wersję Kony. Jak łatwo się domyślić, model ten korzysta z układu napędowego stosowanego w Ioniq.
Oznacza to wolnossącą jednostkę 1.6 GDI pracującą w cyklu Atkinsona i generującą 105 KM i 147 Nm, zestawioną z elektrycznym motorem, zapewniających 43,5 KM oraz 170 Nm. Sumarycznie kierowca ma do dyspozycji 141 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni. Kona Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s, a jej prędkość maksymalna to 160 km/h. Średnie zużycie paliwa ma nie przekraczać 4,3 l/100 km.
Wizualnie hybrydowa Kona nie różni się niczym od spalinowych wersji, jeśli nie liczyć dedykowanych felg aluminiowych. We wnętrzu natomiast pojawił się wolnostojący, panoramiczny ekran o przekątnej 10,25 cala (wcześniej maksymalnie 8 cali).
Hyundai Kona Hybrid pojawi się w europejskich salonach w sierpniu.