Hyundai Ioniq po face liftingu

Produkowany od 2016 roku Hyundai Ioniq doczekał się właśnie kuracji odmładzającej. Oprócz poprawek stylistycznych producent zdecydował się też na kilka zmian we wnętrzu i zastosowanie mocniejszego akumulatora w wersji elektrycznej.

Wszystkie modele otrzymały zmodernizowany grill z siatkowym wypełnieniem oraz nowy wzór przedniego zderzaka ze srebrną listwą u dołu. Styliści przeprojektowali również oświetlenie (światła do jazdy dziennej, reflektory przednie i światła tylne LED), pojawiły się również nowe wzory obręczy kół (16 cali dla wersji Plug-in i Electric oraz 15 i 17 cali dla odmiany hybrydowej).

W kabinie inny jest m.in. panel sterowania klimatyzacją, dodano nowe listwy dekoracyjne i niebieskie oświetlenie nastrojowe. Na listę wyposażenia trafi system Hyundai Blue Link, pozwalający kierowcy na zdalnie sterowanie wieloma funkcjami samochodu z poziomu smarftona (aplikacja). Dzięki niemu użytkownicy modelu Ioniq Electric mogą np. zdalnie uruchomić lub wyłączyć pojazd. Aplikacja umożliwia też m.in. zdalne otwieranie i zamykanie samochodu, sterowanie ustawieniami klimatyzacji, a także zlokalizowanie auta, które informuje o swoim położeniu poprzez miganie światłami oraz sygnałem dźwiękowym. Z poziomu smartfona możemy też sprawdzić stan naładowania baterii.

Reklama

Oprócz tego Ioniq został wyposażony w usługę LIVE dostępną z nawigacją satelitarną. Klienci otrzymają bezpłatną pięcioletnią subskrypcję, a sama usługa dostarcza bieżące informacje o pogodzie, ruchu drogowym, wolnych miejscach parkingowych oraz stacjach ładowania.

Nowy system multimediów i nawigacji, z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala, pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany oraz na edycję wyświetlanych widżetów i ikon. Oprócz standardowej obsługi Android Auto oraz Apple Car Play, system pozwala na podłączenie kilku telefonów poprzez Bluetooth, a także zapewnia obsługę głosową w sześciu językach przy wykorzystaniu technologii gromadzenia danych w chmurze.

Oprócz tego elektryczna wersja auta doczekała się wydajniejszych akumulatorów. Ich pojemność wzrosła z dotychczasowych 28 kWh do 38,3 kWh. Dzięki temu zasięg pojazdu wydłużył się do 294 km. Przypominamy, że zastosowany silnik elektryczny dostarcza moc maksymalną 136 KM oraz 295 Nm momentu obrotowego. Samochód otrzymał ponadto mocniejszą pokładową ładowarkę pozwalającą teraz na ładowanie z mocą 7,2 kW wobec wcześniejszej 6,6 kW. Ładowanie przy użyciu stacji szybkiego ładowania (o mocy 100 kW) pozwala na doładowanie akumulatorów do 80 proc. pojemności w 54 minuty.

PR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy