Hybrydy umacniają pozycję Toyoty w Europie
Toyota Motor Europe sprzedała w 2016 roku 928 500 samochodów, notując 6-procentowy wzrost. Koncern zwiększył swój udział w europejskim rynku do 4,7 procent.
Wzrost sprzedaży Toyoty w Europie w dużej mierze jest skutkiem stale rosnącej popularności aut hybrydowych. W 2016 roku Europejczycy kupili 295 000 hybryd japońskiego producenta, o 41 procent więcej niż w poprzedzającym roku. Samochody z tym napędem stanowiły niemal 1/3 wszystkich nowych aut, które opuściły salony Toyoty i Lexusa - w 2015 roku w napęd hybrydowy było wyposażone co czwarte auto.
W ofercie Toyoty w Europie znajduje się obecnie 7 modeli hybrydowych, w tym dwie nowości - Prius 4. generacji i RAV4 Hybrid. Klienci mogli też zamawiać w przedsprzedaży nowego crossovera C-HR. Największą popularnością cieszyły się Yaris Hybrid (86 600 egz.), Auris Hybrid (85 800 egz.) oraz RAV4 Hybrid (44 700 egz.).
Największy wzrost sprzedaży odnotowały modele Prius (o 117 procent), Yaris Hybrid (o 20 procent) oraz Auris Hybrid (o 9 procent). Ponad 10 000 zamówień na Toyotę C-HR zebranych jeszcze przed oficjalną premierą, spośród których 70 procent to hybrydy zapowiada kolejny rok sukcesów samochodów z tym napędem w Europie. Łącznie klienci salonów Toyoty kupili 249 900 hybryd.