Hybrydowe V60 na sportowo
Volvo wprowadza do oferty model V60 Plug-in Hybrid z dynamicznie stylizowanym pakietem R-Design. To ukłon w stronę tych, którzy chcą połączyć walory hybrydy z dynamicznym wyglądem.

Na pierwszy rzut oka model wyróżnia się subtelnym ospojlerowaniem, tylnym zderzakiem z nakładką imitującą dyfuzor oraz 18-calowymi obręczami o nazwie Ixion. Sportowy klimat w kabinie zapewnia nowa kierownica, fotele pokryte zamszem i perforowaną skórą, czarna podsufitka oraz przeszycia tapicerki w kontrastującym kolorze.
Volvo V60 Plug-in Hybrid z pakietem R-Design
Volvo V60 Plug-in Hybrid z pakietem R-Design (czytaj artykuł)










W ubiegłym roku V60 Plug-in Hybrid znalazło prawie 8000 nabywców. Przypomnijmy, że model ten jest pierwszą na świecie hybrydą z dieslem. Jego przednie koła 5-cylindrowy turbodiesel o pojemności 2,4 litra i mocy 215 KM oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączony z 6-biegowym automatem oraz silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM i 200 Nm momentu, wprawiającym w ruch koła tylnej osi. Energia do zasilania tego ostatniego magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 11,2 kWh z możliwością ładowania z domowego gniazdka. W rezultacie Volvo może pokonać do 50 km wyłącznie siłami jednostki elektrycznej, a średnie zużycie oleju napędowego na dystansie 100 km wynosi według producenta zaledwie 1,8 l/100 km.
msob