Hybrydowe BMW X5 xDrive40e z 313-konnym napędem
Duży SUV BMW zaprezentowany jako hybryda plug-in.
BMW X5 jest pierwszym modelem, pomijając oczywiście linię "i", bawarskiego producenta, który występuje w wersji hybrydowej z możliwością ładowania baterii z gniazdka. Napędzany jest przez 2-litrowy doładowany silnik benzynowy oraz motor elektryczny zintegrowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. Moc systemowa układu to 313 KM, co pozwala na rozpędzenie tego sporego SUVa do 100 km/h w 6,8 s.
BMW X5 xDrive40e
Jednocześnie zużycie paliwa ma utrzymywać się na bardzo niskim poziomie - producent mówi tu o przedziale 3,3 - 3,4 l/100 km. Tak niska wartość wynika po części z faktu, że hybrydowe BMW X5 przejedzie na samej tylko energii elektrycznej 31 km z prędkością do 120 km/h.
W zależności od preferowanego stylu jazdy oraz sytuacji na drodze możemy, tak jak w pozostałych modelach BMW, wybierać jeden z trybów - Comfort, Sport lub Eco Pro, ale X5 xDrive40e ma jeszcze dodatkowy przycisk - eDrive. Oferuje on trzy ustawienia - Auto (samochód sam dobiera sposób działania napędu hybrydowego), Max (jazda tylko z wykorzystaniem silnika elektrycznego) oraz Save (doładowujący baterię i utrzymujący ją naładowaną, aby móc skorzystać z niej, na przykład, po dojechaniu do miasta). Ponadto, samochód korzysta też z informacji zawartych w nawigacji i może samodzielnie podjąć decyzję o oszczędzaniu baterii podczas jazdy na autostradzie, aby móc potem poruszać się po mieście tylko w trybie elektrycznym.
Bardzo przydatnym dodatkiem jest też seryjne postojowe ogrzewanie i wentylowanie, zasilane energią zgromadzoną w bateriach lub bezpośrednio pobieraną z sieci podczas ładowania. Pozwala ono nie tylko na ogrzanie lub wychłodzenie auta na zadaną godzinę, ale również na zdalne sterowanie przy pomocy smartfona.
BMW nie udało się niestety ustrzec przed typową wadą większości hybryd, czyli mniejszym bagażnikiem, pod którego podłogą znajdują się baterie. W przypadku X5 xDrive40e pojemność kufra spadła z 650 l do 500 l.