Honda S660, czyli malutki roadster
Sportowy roadster z 64-konnym silnikiem? Honda uważa, że udało jej się stworzyć takie auto
W Japonii istnieje segment malutkich miejskich autek, zwanych "kei-car". Na te, mogące mierzyć najwyżej 3,4 metra i napędzane maksymalnie 64-konnymi silniczkami, pojazdy obowiązuje wiele ulg, a do tego są po prostu bardzo praktyczne podczas poruszania się w zatłoczonych miastach. Nie znaczy to jednak, że muszą być one nudne i do bólu pragmatyczne.
Honda S660 roadster
Najlepszym tego przykładem jest Honda S660, czyli malutki, sportowy roadster. Co prawda biorąc pod uwagę fakt, że napędza go doładowany silniczek o pojemności 0,66 litra i maksymalnej dozwolonej prawem mocy (a więc 64 KM), nie możemy liczyć na piorunujące osiągi, ale producent postarał się, aby zapewnić jak najwięcej emocji podczas jazdy.
Jednostka napędowa ma bardzo żywiołowo reagować na gaz, bez względu na obroty, a do tego wydawać odpowiednio agresywne dźwięki. O odpowiednie prowadzenie dba świetny rozkład masy, z której 45 procent przypada na przednią, a 55 procent na tylną oś. Auto otrzymało również najmniejszą wśród produkcyjnych modeli Hondy kierownicę, mającą zaledwie 35-centymetrową średnicę.
Auto wejdzie do sprzedaży w Japonii 2 kwietnia, a wśród pierwszych egzemplarzy będzie 660 sztuk limitowanych modeli Concept Edition. Ceny zaczynają się od około 15 200 euro.