Honda przyspiesza plany elektryfikacji

Honda przyspiesza plany elektryfikacji w Europie, dążąc do osiągnięcia celu, zgodnie z którym do 2022 roku wszystkie modele tej marki mają być wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.

Jazz to pierwszy model z nowym napędem hybrydowym
Jazz to pierwszy model z nowym napędem hybrydowymInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z tą deklaracją, ogłoszoną podczas konferencji prasowej "Electric Vision" w Amsterdamie, wyznaczony wcześniej cel na rok 2025 ma zostać osiągnięty trzy lata wcześniej, co świadczy o zaufaniu Hondy do jej rozwiązań: elektrycznego i hybrydowego układu napędowego.

W skróconym czasie pojawi się sześć modeli wykorzystujących napędy elektryczne, których wprowadzenie na rynek zaplanowano w ciągu następnych 36 miesięcy. Honda e i hybrydowy Jazz nowej generacji będą pionierami tej serii.

Tom Gardner, wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział: "Tempo zmian w przepisach, na rynku oraz w zachowaniach konsumentów w Europie oznacza, że przejście na napędy elektryczne odbywa się tutaj szybciej niż gdziekolwiek indziej na świecie. Tempo to nadal przyspiesza, musimy więc działać szybciej, aby sprostać nowym wyzwaniom.

Z przyjemnością ogłaszam, że wszystkie modele Hondy w Europie zostaną zelektryfikowane nie do 2025 r., ale trzy lata wcześniej - do końca 2022 r. - w zaledwie 36 miesięcy."

e: Technology

Honda zaprezentowała także nowe obrandowanie linii "e: Technology", która obejmie wszystkie zelektryfikowane produkty koncernu.

W przypadku samochodów, a także produktów uznanych za przyjazne dla środowiska, pojawi się na nich emblemat oznaczający rodzaj układu napędowego. Jazz będzie pierwszym pojazdem z logo "e:HEV", czyli "Hybrid Electric Vehicle".

Informacja prasowa (moto)

Układ hybrydowy z funkcją inteligentnego doboru trybu jazdy i-MMD, który będzie dostępny w następnej generacji modelu Jazz, zdobył już szerokie uznanie w Europie, zapewniając nowemu hybrydowemu modelowi CR-V oszczędność w realnych warunkach eksploatacji i wysoką kulturę jazdy.

W przeciwieństwie do tradycyjnych hybryd, w których silnik elektryczny wspomaga spalinowy, w e:HEV to silnik spalinowy wytwarza energię wykorzystywaną do zasilania jednostki elektrycznej. Efektem jest płynność jazdy i dynamika przyspieszeń, typowe dla pojazdu elektrycznego, połączone z unikatowym, opracowanym przez Hondę systemem kontroli przepływu energii, który oferuje wyjątkową oszczędność zużycia paliwa, nie odbierając kierowcy przyjemności z jazdy.

Jazz nowej generacji, debiutujący podczas Tokyo Motor Show 2019, będzie dostępny w Europie w 2020 roku.

Sześć zelektryfikowanych modeli dla Europejczyków w 36 miesięcy

Honda potwierdziła również swój ambitny nowy cel. Nowy Jazz i Honda e to pierwsze z grupy sześciu zelektryfikowanych modeli, które trafią na rynek europejski w ciągu najbliższych 36 miesięcy. Dołączy do nich kolejny, w pełni elektryczny pojazd akumulatorowy oraz gama modeli wyposażonych w układ hybrydowy e:HEV.

Tom Gardner, wiceprezes Honda Motor Europe: "Wprowadzenie aut wyposażonych w silniki elektryczne znacząco zmieni oblicze naszej gamy modelowej. Dwusilnikowy układ hybrydowy trafi pod maski gamy naszych modeli, a ponadto wprowadzimy na rynek kolejny elektryczny pojazd akumulatorowy."

Honda opracuje system zarządzania energią przeznaczony na rynki Europy

Oprócz nowości dotyczących gamy samochodów, Honda ujawniła także kolejny etap planów rozwojowych dotyczących zarządzania energią w Europie, ogłaszając współpracę z firmą Vattenfall, wiodącym europejskim dostawcą energii.

Współpraca ta pozwoli Hondzie na zawarcie pierwszego na świecie kontraktu odnośnie elastycznego wykorzystania energii, specjalnie dostosowanego do potrzeb właścicieli pojazdów elektrycznych w Europie. Partnerstwo to jest dla Hondy kamieniem milowym w rozwoju jej rozwiązań służących zarządzaniu energią, które stanowią ważny element europejskiej strategii "Electric Vision".

W liście intencyjnym podpisanym 23 października 2019 r. obie firmy potwierdziły zamiar wspólnego opracowania i wprowadzenia na rynek kontraktu na elastyczne dostawy energii, który pozwoli na ładowanie pojazdów elektrycznych w momentach najbardziej korzystnych z perspektywy zapotrzebowania sieci. Taryfy - dostępne dla właścicieli dowolnych marek pojazdów elektrycznych1 - promują również wykorzystanie energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, w tym energii wodnej i farm wiatrowych, realizując wizję Hondy, dotyczącą przyszłego, zrównoważonego zaopatrzenia w energię. Usługa ta zostanie początkowo uruchomiona w roku 2020 w Wielkiej Brytanii i Niemczech, a następnie pojawi się w innych krajach europejskich.

Strategiczne partnerstwo z Vattenfall jest kolejnym krokiem Hondy w rozwijaniu sektora zarządzania energią w Europie, który ostatecznie upowszechni stosowanie domowych ładowarek, rozwiązań do ładowania w miastach, komercyjnych usług energetycznych i zaawansowanych systemów pojazd-sieć (V2G).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas