Honda Civic X zaprezentowana

Japończycy pokazali europejską wersję dziesiątej generacji kompaktowego Civica.

Honda Civic X, jaka trafi na początku roku do Europy, wygląda właściwie identycznie, co pokazana wcześniej wersja na Stany Zjednoczone. Szczególnie pas przedni przywodzi na myśl modele Hondy, jakie można kupić w USA. Czy taka stylistyka przypadnie do gustu Europejczykom?

Trudno nie zauważyć, że Civic X bardzo się zmienił i znacznie urósł. Wersja hatchback (wyglądająca teraz jak liftback) mierzy niemal 4,5 m długości, co czyni z niej wyjątkowo wyrośniętego kompakta. Przekładać się to ma na zauważalnie większą ilość miejsca we wnętrzu, szczególnie na tylnej kanapie. Bardzo obszerny jest również bagażnik, mający pojemność 478 l.

Reklama

Zupełnie zrywa z poprzednikiem również projekt deski rozdzielczej. Ma ona teraz bardziej klasyczny układ, a powiewem nowoczesności jest tu niewątpliwie 7-calowy ekran zastępujący tradycyjne wskaźniki. Pośrodku znaleźć się może również wyświetlacz systemu multimedialnego Honda Connect.

Civic X generacji powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej, a w jego tylnym zawieszeniu zastosowano (wreszcie) układ wielowahaczowy. Opcjonalnie będzie można zamówić również adaptacyjne amortyzatory. W efekcie ma być to najlepiej prowadzący się Civic w historii.

Spora rewolucja ma miejsce pod maską - Honda postawiła wyłącznie na doładowane jednostki napędowe. Podstawowa ma 3 cylindry, 1 litr pojemności i 129 KM, a alternatywą dla niej jest 1,5 l rozwijające 182 KM. Seryjnie oba silniki występują z manualną, sześciobiegową skrzynią, a opcjonalnie dostępna jest przekładnia CVT.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy