Honda Civic Tourer z aktywnym zawieszeniem
Honda testuje Civica Tourer wyposażonego w adaptacyjne amortyzatory tylnego zawieszenia. Kompaktowe kombi zadebiutuje we wrześniu br. we Frankfurcie.
Po latach nieobecności Honda chce wrócić do segmentu kompaktowych kombi. Nic dziwnego - co czwarty nowy samochód kompaktowy sprzedany w Europie ma właśnie nadwozie tego typu.
Prototyp Civica Tourer został zaprezentowany w marcu br. w Genewie. We wrześniu Japończycy pokażą produkcyjną wersję modelu. Będzie ona montowana w Wielkiej Brytanii, a do jej napędu posłużą silniki znane z hatchbacka - benzynowe, o pojemności 1,4 (100 KM) i 1,8 litra (142 KM), oraz 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 120 KM.
Honda Civic Tourer
Honda Civic Tourer z aktywnym zawieszeniem (czytaj więcej)
Honda ujawniła właśnie zdjęcia zakamuflowanego Civica Tourer. Wiadomo już, że auto otrzyma aktywne tylne zawieszenie Adaptive Damper System z adaptacyjnymi amortyzatorami, zapewniające wyższy komfort i lepszą stabilność podczas jazdy z obciążeniem. Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby tłumienia. Za realizację projektu odpowiada europejskie centrum rozwoju Hondy.
Warto przypomnieć, że Civic występował już w praktycznej wersji kombi/minivan w latach 1973-1991 (pierwsze cztery generacje modelu, m.in. jako Country, Shuttle i Wagovan) oraz 1996-2000 (szósta generacja, pod nazwą Aerodeck).
msob