Holden VF Ute - najszybszy pikap świata

Kończy się powoli epoka australijskich pikapów z mocnymi silnikami i tylnym napędem. By mieć później co wspominać, firma Holden wysłała swój model VF Ute na tor Nürburgring.

Holdena poprowadził firmowy inżynier, Rob Trubiani. Model Ute bazuje na sedanie Commodore.
Holdena poprowadził firmowy inżynier, Rob Trubiani. Model Ute bazuje na sedanie Commodore.Holden

I wróciła z rekordem - pikap pokonał legendarną Północną Pętlę (20,8 km) w rekordowym dla użytkowego samochodu czasie 8 min i 19,47 s. Dla porównania, Porsche Panamera Turbo potrzebowało na to 7 min i 56 s.

Do napędu Holdena VF Ute służy 6-litrowa jednostka V8 o mocy 354 KM przy 5600 obr./min i 517 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4400 obr./min.

Holden VF SS-V Redline Ute

Holden VF SS-V Redline Ute

Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden
Holden VF SS-V Redline UteHolden

Na tor wyjechała wersja SS-V Redline, zaopatrzona we wzmocnione hamulce Brembo, sportowe zawieszenie z grubszymi stabilizatorami oraz szersze ogumienie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas