GP Japonii: Najważniejsze wydarzenia
Start o godz. 14.30 czasu lokalnego na torze Suzuka. Warunki atmosferyczne dobre. Temperatura powietrza 20, toru 21 stopni Celsjusza. Wilgotność 49 procent. Dystans 53 okrążeń.
Wszyscy kierowcy spokojnie ruszają do okrążenia rozgrzewającego Grand Prix Japonii 2002 - 17. i ostatniej eliminacji Mistrzostw Świata Formuły 1.
Po porannym warm-up Toyota postanowiła wycofać z GP Allana McNisha. Szkot już podczas kwalifikacji miał groźnie wyglądający wypadek, a po porannych kłopotach ekipa zdecydowała nie
Start: Świetny start M. Schumachera, który jako pierwszy wjeżdża w zakręt numer 1. Za nim czynią to Barrichello oraz Coulthard.
1. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher, Barrichello, Coulthard, R. Schumacher, Raikkonen, Montoya.
3. okr.: Massa wypada z toru na Denger Curve, uderza w bandę i kończy wyścig
6. okr.: Panis ma problemy zjeżdża do boksu. Po chwili jednak wraca na tor.
7. okr.: Na pit-lane bardzo wolno zjeżdża także Coulthard i kończy jazdę w garażu
8. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Raikkonen, Montoya, Sato. Panis jednak kończy jazdę
9. okr.: Prowadzący kierowcy Ferrari mają nad resztą stawki już prawie 15 sekund przewagi.
16. okr.: W pułapce piaskowej zagrzebuje się Yoong
20. okr.: M. Schumacher w boksie (9,2 s). Niemiec wraca na drugą pozycję, za Barrichello.
21. okr.: Postój Barrichello (9,6 s). Brazylijczyk wraca na 4. pozycję, za M. Schumacherem, R. Schumacherem i Raikkonenem.
22. okr.: Raikkonen na pit-lane (9,5 s).
24. okr.: R. Schumacher w boksie (8,6 s). Wraca na 3. pozycję, za M. Schumacherem i Barrichello.
26. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (1 stop), Barrichello (str. 7 s, 1 stop), R. Schumacher (str. 29 s, 1 stop), Raikkonen (1 stop), Montoya (1 stop), Trulli (1 stop).
28. okr.: Awaria silnika w bolidzie (BAR) Villeneuve'a
33. okr.: Raikkonen na chwilę poza torem, a Trulli kończy jazdę
37. okr.: Barichello w boksie (8,0 s) . Wraca na 3. miejsce
38. okr.: M. Schumacher na pit-lane (8,0 s). Wraca jako lider
39. okr.: Wybuch silnika eliminuje Fisichellę
40. okr.: Awaria techniczna wyklucza de la Rosę
41. okr.: Raikkonen w boksie (6,7 s).
42. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (2 stopy), Barrichello (str. 10 s, 2 stopy), R. Schumacher (str. 26 s, 2 stopy), Raikkonen (2 stopy), Montoya (2 stopy), Sato (2 stopy).
45. okr.: Sato otrzymuje polecenie od szefostwa teamu, by zwolnić i oszczędzać silnik
48. okr.: Awaria silnika w bolidzie Williamsa i R. Schumacher traci pewne miejsce na podium.
49. okr.: Kolejność czołówki: M. Schumacher (2 stopy), Barrichello (str. 10 s, 2 stopy), Raikkonen (2 stopy), Montoya (2 stopy), Sato (2 stopy), Button (2 stopy).
Meta: Kolejność czołówki: M. Schumacher (2 stopy), Barrichello (str. 10 s, 2 stopy), Raikkonen (2 stopy), Montoya (2 stopy), Sato (2 stopy), Button (2 stopy).