Gliwicka fabryka Opla szuka pracowników

Jeszcze przed końcem roku ma się zakończyć rekrutacja nowych pracowników dla gliwickiej fabryki Opla. Zakład szuka na rynku ok. 300 osób w związku z przygotowywanym rozpoczęciem produkcji nowej generacji modelu Astra i uruchomieniem trzeciej zmiany.

O planowanych przyjęciach na stanowiska produkcyjne firma informowała pod koniec października. W piątek podała, że jeszcze poszukuje odpowiednich osób. Zakończenie rekrutacji zaplanowano na grudzień; nowozatrudnieni będą mogli zacząć pracę na początku 2015 r.

"Chociaż rozpoczęcie produkcji nowego modelu planujemy w drugiej części przyszłego roku, chcemy by nowo przyjęci pracownicy podjęli pracę już w styczniu. W dalszym ciągu poszukujemy odpowiednich kandydatów" - zaznaczył dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.

Reklama

Wcześniej Korpak informował m.in., że grupa ok. 300 przyjmowanych pracowników uzupełni dotychczasowe zasoby firmy. Do gliwickiego zakładu ma m.in. wrócić część jego pracowników, którzy pozostając czasowo do niedawna w nadmiarze wobec potrzeb, pracowali w innych zakładach General Motors w Europie.

Oprócz tego w Gliwicach ma podjąć pracę część dotychczasowych pracowników z Tychów. Zatrudniający ok. 500 osób, tyski zakład General Motors Manufacturing Poland (dawna fabryka silników Isuzu w Tychach) połączono w listopadzie ub. roku z fabryką w Gliwicach, tworząc jedną spółkę z dwoma oddziałami.

Według planów firmy łącznie na trzeciej zmianie w Gliwicach pracować ma ok. ok. 800 osób. Grupę ok. 300 pracowników wracających z zagranicy, a także ok. 200-300 osób z Tychów, uzupełni właśnie 300 osób, które firma pozyskuje z rynku. Rekrutację prowadzi zewnętrzna firma Adecco Poland.

Gliwicki zakład General Motors Manufacturing Poland produkuje obecnie czwartą generację Opla Astry i Opla Cascadę. Zakład zatrudnia już 3,5 tys. pracowników (jeszcze w październiku padała liczba ok. 3 tys.). Produkcja odbywa się w systemie dwuzmianowym. Zwiększenie zatrudnienia jest potrzebne wobec wprowadzenia kolejnej generacji Astry i oczekiwanego wzrostu produkcji.

Na razie koncern chwali się rekordowymi w tym roku wynikami sprzedaży Opli w Polsce. Do końca listopada br. sprzedał w kraju 25 249 samochodów osobowych i dostawczych tej marki. To najlepszy wynik od 2008 r. i o ponad 40 proc. lepszy niż w ub. roku. Opel zwiększył też o 1,49 proc. udział w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych, osiągając poziom 7,46 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Opel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy