Gallardo LP 570-4 Squadra Corse - jak wino
Lamborghini przywiezie do Frankfurtu wiekowe Gallardo w nowej odmianie. LP 570-4 Squadra Corse niewiele różni się od wyścigowej odmiany Super Trofeo. Może za to legalnie poruszać się po cywilnych drogach.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse dzieli kluczowe podzespoły z modelem LP 570-4 Super Trofeo. Obie wersje bazują na odmianie Superleggera, mają napęd na obie osie, 570-konny silnik V10 i zautomatyzowaną skrzynię o 6 przełożeniach.
Inżynierowie z Sant'Agata Bolognese zamontowali również karbonowo-ceramiczne hamulce oraz maskę i tylne skrzydło z włókna węglowego. To drugie generuje trzykrotnie większy docisk od seryjnego spojlera, stosowanego w LP 560-4.
W kabinie Gallardo czekają kubełkowe fotele obite alcantarą. Ten sam materiał pokrywa także deskę rozdzielczą, obręcz kierownicy i dźwignię hamulca ręcznego. Elementy wykończenia drzwi oraz konsoli środkowej wykonano z kolei z włókna węglowego. Na życzenie dostępne są "zwykłe", komfortowe siedzenia.
Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów włoski bolid waży 1341 kg, o 70 kg mniej od standardowej odmiany LP 560-4. Ma to bezpośrednie przełożenie na jego osiągi - przyspieszenie od 0 do 97 km/h zajmuje zaledwie 3,4 s, a osiągnięcie prędkości 200 km/h trwa 10,4 s. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 320 km/h.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse będzie oferowane w czterech odcieniach karoserii: Giallo Midas (żółty), Bianco Monocerus (biały), Grigio Thalasso (grafitowy) oraz Rosso Mars (czerwony). Wyróżnikiem tej wersji są dyskretne naklejki w kolorach włoskiej flagi, ukryte w głębi bocznych wlotów powietrza. Za 19-calowymi obręczami kryją się zaciski hamulców wedle życzenia nabywcy lakierowane na czerwono, żółto lub na czarno.
msob