Frankfurt 2013 - nowy Peugeot 308 z bliska

Co trzecie sprzedawane w Europie auto należy do klasy niższej średniej, a co drugi jej reprezentant ma nadwozie typu hatchback. Świadomy tych statystyk Peugeot zaprezentuje we Frankfurcie nową, dopracowaną "308".

Opływowe nadwozie 308 notuje niewielki współczynnik oporu powietrza - 0,28.
Opływowe nadwozie 308 notuje niewielki współczynnik oporu powietrza - 0,28.Peugeot

"Niemiecki" z wyglądu Peugeot 308 powstał na modułowej platformie koncernu PSA, z której korzysta już nowy Citroen C4 Picasso. Podobnie jak w przypadku 208, Francuzi wycofali się ze zgubnego trendu powiększania kolejnych pokoleń swoich modeli. Ich najnowszy kompakt mierzy "zaledwie" 425 cm długości, 180 cm szerokości i 146 cm wysokości (poprzednik: 427,6/181,5/149,8 cm) i zależnie od wersji, waży do 140 kg mniej od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł z 260,8 do 262 cm, a bagażnik mieści 398 l (poprzednik: 348 l) plus 22-litrowy schowek pod podłogą.

Peugeot 308 (2014)

Peugeot 308 (2014)

Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot

Wnętrze z umieszczonym "piętro wyżej" panelem zegarów i 9,7-calowym ekranem systemu multimedialnego przypomina to z mniejszego 208. W wyposażeniu nie zabraknie ekranu typu head-up, pokazującego aktualną prędkość samochodu na szybce z tworzywa sztucznego na wysokości wzroku kierowcy.

Niższa masa własna w połączeniu z oszczędnymi jednostkami ma zaowocować mniejszym od poprzednika apetytem na paliwo. Gama silnikowa obejmie m.in. benzynowy motor wolnossący 1.2 VTi (82 KM, 5-biegowa skrzynia ręczna) i turbodoładowany 1.6 THP (125 oraz 155 KM, 6-biegowe skrzynie ręczne) oraz 1,6-litrowe turbodiesle o mocy 92 i 115 KM z manualnymi przekładaniami o, odpowiednio, 5 i 6 przełożeniach. Mocniejsze odmiany będą też występowały z 6-biegowymi automatami, a słabszy diesel - ze skrzynią zautomatyzowaną.

Wiosną 2014 r. do oferty modelu dołączą nowe odmiany napędowe, w tym z najnowszym, 3-cylindrowym silnikiem 1.2 THP z turbodoładowaniem (110 i 130 KM), oraz turbodieslem BlueHDI z systemem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Ten ostatni ma średnio zużywać jedynie 3,1 l/100 km.

Francuzi stawiają również na rzadko spotykane w kompaktach wyposażenie. Droższe wersje Peugeota 308 będą wyposażone m.in. w monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania awaryjnego oraz LED-owe przednie lampy.

Na europejskim rynku nowy Peugeot 308 zadebiutuje we wrześniu br. Co ciekawe, w rodzinnej Francji model jest o 1000 euro tańszy od poprzednika.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas