Frankfurt 2013 - Jaguar XJ na nowy sezon

Jaguar zaprezentuje we Frankfurcie kosmetycznie zmodernizowanego XJ-a.

Jaguar XJ po liftingu (2014)
Jaguar XJ po liftingu (2014)Jaguar

A nawet bardzo kosmetycznie - bo nietuzinkowe linie brytyjskiej limuzyny trudno byłoby poprawić. Z zewnątrz lista zmian ogranicza się jedynie do nowych, 18-calowych, kutych obręczy o nazwie Manra oraz systemu automatycznego domykania drzwi.

Więcej nowości pojawiło się we wnętrzu. Nabywcy wersji z przedłużonym rozstawem osi mogą teraz zamówić rozkładane fotele "lotnicze" z funkcją masażu, zwiększoną przestrzenią nad głową i rozkładanymi stolikami oraz... specjalnie zestrojone tylne zawieszenie, zwiększające dodatkowo komfort jazdy. Opcjonalnie XJ dostępny jest również z multimedialnym systemem rozrywki, obejmującym dwa 10,2-calowe ekrany dotykowe i nagłośnienie Meridian Reference z 26 głośnikami o mocy 1300 W oraz system Conversation Assist. Ten ostatni za sprawą mikrofonów podsufitce wychwytuje głos pasażerów i wzmacnia go za pośrednictwem głośników. W efekcie mogą oni mówić ciszej.

Gama silnikowa Jaguara pozostanie bez zmian. Do wyboru są benzynowe silniki: 2.0 z turbodoładowaniem (240 KM, teraz z seryjnym układem start-stop), 3.0 V6 z doładowaniem mechanicznym (340 KM) oraz 5.0 V8 - wolnossący i z doładowaniem (385, 470 i 510), a także turbodiesel 3.0 V6 (275 KM). Na szczycie oferty znajduje się wariant XJR z 5-litrową jednostką V8 wspomaganą kompresorem (550 KM) oraz 8-biegowym automatem ZF. Sprint do "setki" zajmuje mu 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h (ograniczona elektronicznie).

Jaguar XJ po liftingu (2014)

Jaguar XJ po liftingu (2014)

Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar
Jaguar XJ (2014)Jaguar

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas