Frankfurt 2013 - Jaguar XJ na nowy sezon
Jaguar zaprezentuje we Frankfurcie kosmetycznie zmodernizowanego XJ-a.
A nawet bardzo kosmetycznie - bo nietuzinkowe linie brytyjskiej limuzyny trudno byłoby poprawić. Z zewnątrz lista zmian ogranicza się jedynie do nowych, 18-calowych, kutych obręczy o nazwie Manra oraz systemu automatycznego domykania drzwi.
Więcej nowości pojawiło się we wnętrzu. Nabywcy wersji z przedłużonym rozstawem osi mogą teraz zamówić rozkładane fotele "lotnicze" z funkcją masażu, zwiększoną przestrzenią nad głową i rozkładanymi stolikami oraz... specjalnie zestrojone tylne zawieszenie, zwiększające dodatkowo komfort jazdy. Opcjonalnie XJ dostępny jest również z multimedialnym systemem rozrywki, obejmującym dwa 10,2-calowe ekrany dotykowe i nagłośnienie Meridian Reference z 26 głośnikami o mocy 1300 W oraz system Conversation Assist. Ten ostatni za sprawą mikrofonów podsufitce wychwytuje głos pasażerów i wzmacnia go za pośrednictwem głośników. W efekcie mogą oni mówić ciszej.
Gama silnikowa Jaguara pozostanie bez zmian. Do wyboru są benzynowe silniki: 2.0 z turbodoładowaniem (240 KM, teraz z seryjnym układem start-stop), 3.0 V6 z doładowaniem mechanicznym (340 KM) oraz 5.0 V8 - wolnossący i z doładowaniem (385, 470 i 510), a także turbodiesel 3.0 V6 (275 KM). Na szczycie oferty znajduje się wariant XJR z 5-litrową jednostką V8 wspomaganą kompresorem (550 KM) oraz 8-biegowym automatem ZF. Sprint do "setki" zajmuje mu 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h (ograniczona elektronicznie).
Jaguar XJ po liftingu (2014)
Jaguar XJ po liftingu (2014)
msob