Frankfurt 2013 - hybrydowe BMW X5
Wśród frankfurckich nowości BMW pojawi się koncepcyjne X5 z napędem hybrydowym. Dzięki możliwości ładowania baterii z gniazdka model może pokonać 100 km, zużywając zaledwie 3,8 l/100 km.
Przynajmniej według deklaracji producenta. Źródłem napędu X5 jest 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem (nie wiadomo, czy zasilany benzyną, czy olejem napędowym), współpracujący z elektrycznym motorem o mocy 95 KM.
Niemcy nie ujawnił na razie pozostałych parametrów hybrydowego napędu. Wiadomo, że BMW X5 eDrive rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 s - to wynik porównywalny z oferowaną obecnie odmianą xDrive30d z wysokoprężną jednostką o mocy 258 KM (0-100 km/h w 6,9 s).
Największą zaletą prototypu jest jednak niewielkie zużycie paliwa. Przy naładowanych do pełna akumulatorach litowo-jonowych (gniazdo zasilania znajduje się na błotniku) może on pokonać dystans 30 km z prędkością do 120 km/h, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego. W efekcie na przejechanie 100 km potrzebuje jedynie 3,8 l/100 km. Dla porównania, X5 xDrive30d z 3-litrowym turbodieslem zużywa średnio 7,4 l/100 km.
W porównaniu do pozostałych X-piątek, prototyp odmiany hybrydowej różni się ukształtowaniem przedniego zderzaka, błękitnymi akcentami, 21-calowymi obręczami o unikatowym wzorze obniżającym opór aerodynamiczny, grafitowymi relingami dachowymi, a także lakierem Silverflake, dotychczas zarezerwowanym dla modeli z rodziny "i" - i3 oraz i8.
BMW X5 eDrive Concept (2013)
BMW X5 eDrive Concept
msob