Frankfurt 2013 - hybrydowe BMW X5

Wśród frankfurckich nowości BMW pojawi się koncepcyjne X5 z napędem hybrydowym. Dzięki możliwości ładowania baterii z gniazdka model może pokonać 100 km, zużywając zaledwie 3,8 l/100 km.

Koncepcyjne BMW X5 eDrive
Koncepcyjne BMW X5 eDriveBMW

Przynajmniej według deklaracji producenta. Źródłem napędu X5 jest 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem (nie wiadomo, czy zasilany benzyną, czy olejem napędowym), współpracujący z elektrycznym motorem o mocy 95 KM.

Niemcy nie ujawnił na razie pozostałych parametrów hybrydowego napędu. Wiadomo, że BMW X5 eDrive rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 s - to wynik porównywalny z oferowaną obecnie odmianą xDrive30d z wysokoprężną jednostką o mocy 258 KM (0-100 km/h w 6,9 s).

Największą zaletą prototypu jest jednak niewielkie zużycie paliwa. Przy naładowanych do pełna akumulatorach litowo-jonowych (gniazdo zasilania znajduje się na błotniku) może on pokonać dystans 30 km z prędkością do 120 km/h, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego. W efekcie na przejechanie 100 km potrzebuje jedynie 3,8 l/100 km. Dla porównania, X5 xDrive30d z 3-litrowym turbodieslem zużywa średnio 7,4 l/100 km.

W porównaniu do pozostałych X-piątek, prototyp odmiany hybrydowej różni się ukształtowaniem przedniego zderzaka, błękitnymi akcentami, 21-calowymi obręczami o unikatowym wzorze obniżającym opór aerodynamiczny, grafitowymi relingami dachowymi, a także lakierem Silverflake, dotychczas zarezerwowanym dla modeli z rodziny "i" - i3 oraz i8.

BMW X5 eDrive Concept (2013)

BMW X5 eDrive Concept

BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW
BMW X5 eDrive ConceptBMW

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas