Ford stworzył chowany wydech. Co daje ta funkcja?

Oprac.: Maciej Flis-Flisiński

Ford opatentował specjalną chowaną końcówkę wydechową dla pojazdów terenowych. Głównym zadaniem wynalazku ma być ochrona układu wydechowego przed uszkodzeniami, jak również zwiększenie kątów najazdu na przeszkody.

Wystające końcówki wydechu sprawiają, że auto wygląda groźniej, ale przeszkadzają podczas offroadu
Wystające końcówki wydechu sprawiają, że auto wygląda groźniej, ale przeszkadzają podczas offroaduInformacja prasowa (moto)

Wynalazek Forda był już szeroko komentowany i... wyśmiewany na formach miłośników marki. Skoro zbyt długi wydech w czymś przeszkadza, to dlaczego nie zostanie on skrócony, żeby nie wystawał spod zderzaka? Przedstawiciele producenta przekonują jednak, że chodzi tu o połączenie kwestii praktycznych oraz wizualnych. Dlatego też ETRM, czyli moduł chowania końcówki wydechu, został opatentowany.

Wynalazek ma na celu uchronienie końcówki przed uszkodzeniami przy jeździe offroadowej. Przy włączeniu odpowiedniego trybu, końcówka cofa się, przez co najbardziej wysuniętym i narażonym elementem samochodu staje się tylny zderzak.

Rysunek patentowy przedstawiający chowany wydechInformacja prasowa (moto)

Ford zgłosił patent zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie. Większość pojazdów oferowanych na rynku europejskim ma jednak jedynie atrapy wydechu. Czy jest więc szansa, żeby na naszym "podwórku" pojawił się również pojazd wyposażony w nowe rozwiązanie? Na ten moment Ford niczego oficjalnie nie potwierdził, lecz można spekulować, że również i taki samochód pojawi się w ofercie.

Więcej na ten temat TUTAJ.

***

Moto flesz (10)INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas