Ford Ranger został zmodernizowany

Ford zaprezentował odświeżonego Rangera, który ma zaoferować europejskim klientom wyższy standard, lepsze osiągi, zmniejszone zużycie paliwa i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

Nowy Ranger, zgodnie ze swoim przeznaczeniem, został skonstruowany tak, aby radzić sobie w terenie, zarówno pracując jak i służąc rekreacji. Pomaga w tym głębokość brodzenia do 800 mm oraz prześwit wynoszący 230 mm. Kąt natarcia wynoszący 29-stopni oraz 21-stopniowy kąt zejścia pozwalają kierowcy czuć się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód terenowych. Zdolnościom terenowym towarzyszy możliwość uciągu przyczepy o masie do 3500 kg, oraz ładowność do 1252 kg.

Nowy, 2-litrowy mocny silnik Rangera EcoBlue, zapewniający podniesione osiągi w połączeniu z obniżonym zużyciem paliwa, jest oferowany w odmianach o mocy 130, 170 oraz 213 KM (w tej ostatniej z dwoma turbinami). Dla wersji 170 KM i 213 KM przygotowano opcjonalną 10-stopniową przekładnię automatyczną Forda.

Nowy Ford Ranger wprowadza zaawansowane technologie łączności, aby właściciele lub użytkownicy mogli w pracy korzystać z dostępu do sieci. Modem pokładowy FordPass Connect sprawia, że Ranger staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, umożliwiającym podłączenie do sieci nawet 10 urządzeń bezprzewodowych. Dodatkowo, dzięki funkcjom aplikacji mobilnej FordPass, eksploatacja samochodu staje się efektywniejsza i tańsza, zarówno z punktu widzenia kierowców, jak i właścicieli, czy operatorów flot pojazdów.

Wśród innych nowoczesnych rozwiązań i funkcji należy wymienić także system informacji i rozrywki Ford SYNC 3, kompatybilny zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto, którym można sterować za pomocą prostych poleceń głosowych, albo przesuwając palcem po 8-calowym wyświetlaczu dotykowym. Z punktu widzenia operatorów ważny jest także system Ford MyKey, który pozwala szefowi floty zaprogramować kluczyk, aby ograniczyć kierowcy maksymalną prędkość jazdy i głośność systemu audio, a także włączyć na stałe działanie układów zwiększających bezpieczeństwo czynne.

Reklama

Nowy Ranger jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który oferuje w standardzie Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz inteligentny tempomat, chroniące przed skutkami ewentualnych kolizji i pozwalający uniknąć mandatów za przekroczenie prędkości. Zastosowana przez Forda technologia wykrywania pieszych korzysta z śledzącej przestrzeń przed samochodem kamery i radaru, wykrywających pieszych na drodze. System automatycznie uruchamia hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia. Jeśli system wykryje pieszego i stwierdzi, ze zbliża się kolizja, kierowca zostanie zaalarmowany alarmem dźwiękowym oraz otrzyma ostrzeżenie widoczne na panelu wskaźników.

Brak reakcji kierowcy spowoduje skrócenie czasu do zadziałania hamulców, poprzez zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym aby przygotować go do szybkiej reakcji. Dalszy brak reakcji kierowcy spowoduje, że hamulce zostaną uruchomione automatycznie i zmniejszy się prędkość samochodu. Inteligentny tempomat łączy w sobie technologię ograniczania prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych, a także pomaga upewnić się, że maksymalna prędkość pojazdu jest automatycznie dostosowywana do zmieniających się ograniczeń prędkości.

Kierowca, aby ustawić maksymalną prędkość pojazdu, steruje inteligentnym tempomatem za pomocą przycisków na kierownicy. System używa kamery do monitorowania znaków drogowych, zamontowanej na przedniej szybie. Gdy prędkość pojazdu jest wyższa niż obowiązujące ograniczenie prędkości, system automatycznie spowalnia pojazd.  Pozwala to przyspieszyć do ustalonej prędkości, pod warunkiem, że kierowca nie przekroczy nowego ograniczenia prędkości.

Pierwszy raz Ford Ranger oferuje system dostępu bezkluczykowego oraz uruchamianie silnika przyciskiem. Zamek tylnej klapy jest teraz zintegrowany z centralnym zamkiem samochodu. Dostępny teraz System wspomagający parkowanie pomaga wprowadzić samochód na miejsce parkingowe, podczas gdy kierowca obsługuje tylko pedał przyspieszenia i hamulca.

Kolejne systemy wspomagające zapewniają kierowcy komfort i wygodę. Składają się na nie system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu i system utrzymania na wybranym pasie ruchu, adaptacyjny tempomat z ostrzeganiem przed sytuacją z przodu, system rozpoznawania znaków drogowych, przednie i tylne czujniki parkingowe, kamera cofania, system stabilizacji toru jazdy ESP w standardzie, z funkcją ograniczenia ryzyka wywrócenia pojazdu i z funkcją kontroli kołysania przyczepy.

Wrażenie z jazdy nowym Rangerem poprawia zawieszenie zmodyfikowane pod kątem bardziej komfortowego podróżowania. Twardość sprężyn i tłumienie zostały tak dobrane, aby każda z wersji zachowała własną charakterystykę jazdy i prowadzenia samochodu.

Zmiany w wyglądzie Rangera obejmują przedni zderzak z nową kratą chłodnicy, w której dotychczasowy centralny poziomy element został podzielony wzdłuż na dwie smukłe sekcje. W palecie oferowanych lakierów znalazły się nowe kolory premium Diffused Silver i Blue Lightning, a wyższe wersje wyposażeniowe posiadają w standardzie oświetlenie ksenonowe oraz dzienne światła w technologii LED.

Wnętrze, oferujące obecnie komfort porównywalny z samochodami osobowymi, jest teraz dostępne w kolorystyce czarnego hebanu, a powierzchnie lakierowane otrzymały większą głębię koloru i połysk.  Modele wyposażone w 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów otrzymały gałkę dźwigni zmiany biegów. Ranger Limited otrzymał czarne skórzane siedzenia i 17-calowe koła aluminiowe o wyróżniającym wzorze.

Efektownego nowego Rangera Wildtrak nie da się pomylić z żadną inną wersją dzięki wyjątkowemu kolorowi nadwozia Saber Orange, kontrastującemu z przydymionym wykończeniem trapezoidalnego kraty wlotu powietrza i zewnętrznych wlotów powietrza. Ten sam przydymiony lakier, naśladujący tytan znajduje się na obudowach lusterek zewnętrznych, klamkach drzwi, bocznych otworach wentylacyjnych, szynach do mocowania ładunku - wszystko dla podkreślenia sportowego wyglądu.

Obie wersje - Wildtrak i Limited - są wyposażone w system wspomagający podnoszenie tylnej klapy, w którym zastosowano drążek skrętny znacznie zmniejszający siłę potrzebną do uniesienia otwartej klapy do jej pionowego, zamkniętego położenia. 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy