Ford Kuga w zupełnie nowej odsłonie

Trzecia generacja Kugi znacząco zmienia charakter tego modelu, ale ma nie zaważyć na jego praktycznych aspektach.

Ford Kuga
Ford KugaFord

Dwie pierwsze odsłony Kugi były klasycznymi SUVami w swoim wyglądzie i proporcjach, co automatycznie budziło skojarzenia z autami dobrze sprawdzającymi się w roli rodzinnych środków transportu. Najnowsza wersja zrywa z tym wizerunkiem, a właściwie z jego częścią. Auto stało się crossoverem o dynamicznej linii nadwozia, ale ta transformacja miała się odbyć bez poświęcania aspektów praktycznych.

Ford Kuga

Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord
Ford KugaFord

Nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale nowa Kuga jest tylko o 20 mm niższa od poprzednika. Jest za to o 89 mm dłuższa i 44 mm szersza, dzięki czemu udało się zmienić proporcje auta na bardziej korzystne. Producent podkreśla przy tym, że ilość miejsca dla pasażerów uległa poprawie w każdym kierunku, również nad głowami. Warto przy tym dodać, że auto powstało na bazie nowej architektury Forda, dzięki czemu udało się zmniejszyć masę auta o 90 kg.

Nowa Kuga podąża za linią stylistyczną wyznaczoną przez Fiestę i kontynuowaną przez Focusa, co widać również we wnętrzu. Największą różnicą, w porównaniu do tych dwóch modeli, jest zastosowanie pierwszego dla Forda wirtualnego zestawu wskaźników. Wykorzystuje on ekran o przekątnej 12,3 cala i ma dawać szerokie możliwości konfiguracji wyświetlania wskazań.

Premiera Kugi odbyła się podczas konferencji Forda, na której producent zapowiedział elektryfikację swojej gamy. Modelem, który zaoferuje najszerszą ofertę w tym zakresie będzie właśnie Kuga, którą kupimy w trzech odmianach hybrydowych. Pierwsza to EcoBlue Hybrid, czyli "miękka" hybryda - z 2-litrowym silnikiem Diesla, który wspomagany jest rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem, zapewniający chwilowy zastrzyk mocy niwelujący turbodziurę. Wersja Hybrid natomiast napędzana jest 2,5-litrową jednostką benzynową pracującą w cyklu Atkinsona. Ma zużywać średnio 5,6 l/100 km i być dostępna z napędem na wszystkie koła. Ostatnia z odmian to Plug-In Hybrid, która korzysta z tego samego silnika, co wersja bez możliwości ładowania z gniazdka. Dzięki baterii o pojemności 14,4 kWh ma ona przejechać do 50 km na samej energii elektrycznej, a ładowanie z domowego gniazdka ma trwać około 4 godziny. Moc systemowa tego układu napędowego to 225 KM.

Ford KugaFord

Oprócz wersji hybrydowych, nowa Kuga będzie oczywiście dostępna z klasycznymi silnikami. Benzynowe 1.5 EcoBoost zaoferuje 120 i 150 KM, a diesle to 1.5 EcoBlue 120 KM oraz 2.0 EcoBlue 190 KM.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas