Ford Kuga w zupełnie nowej odsłonie
Trzecia generacja Kugi znacząco zmienia charakter tego modelu, ale ma nie zaważyć na jego praktycznych aspektach.
Dwie pierwsze odsłony Kugi były klasycznymi SUVami w swoim wyglądzie i proporcjach, co automatycznie budziło skojarzenia z autami dobrze sprawdzającymi się w roli rodzinnych środków transportu. Najnowsza wersja zrywa z tym wizerunkiem, a właściwie z jego częścią. Auto stało się crossoverem o dynamicznej linii nadwozia, ale ta transformacja miała się odbyć bez poświęcania aspektów praktycznych.
Ford Kuga
Nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale nowa Kuga jest tylko o 20 mm niższa od poprzednika. Jest za to o 89 mm dłuższa i 44 mm szersza, dzięki czemu udało się zmienić proporcje auta na bardziej korzystne. Producent podkreśla przy tym, że ilość miejsca dla pasażerów uległa poprawie w każdym kierunku, również nad głowami. Warto przy tym dodać, że auto powstało na bazie nowej architektury Forda, dzięki czemu udało się zmniejszyć masę auta o 90 kg.
Nowa Kuga podąża za linią stylistyczną wyznaczoną przez Fiestę i kontynuowaną przez Focusa, co widać również we wnętrzu. Największą różnicą, w porównaniu do tych dwóch modeli, jest zastosowanie pierwszego dla Forda wirtualnego zestawu wskaźników. Wykorzystuje on ekran o przekątnej 12,3 cala i ma dawać szerokie możliwości konfiguracji wyświetlania wskazań.
Premiera Kugi odbyła się podczas konferencji Forda, na której producent zapowiedział elektryfikację swojej gamy. Modelem, który zaoferuje najszerszą ofertę w tym zakresie będzie właśnie Kuga, którą kupimy w trzech odmianach hybrydowych. Pierwsza to EcoBlue Hybrid, czyli "miękka" hybryda - z 2-litrowym silnikiem Diesla, który wspomagany jest rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem, zapewniający chwilowy zastrzyk mocy niwelujący turbodziurę. Wersja Hybrid natomiast napędzana jest 2,5-litrową jednostką benzynową pracującą w cyklu Atkinsona. Ma zużywać średnio 5,6 l/100 km i być dostępna z napędem na wszystkie koła. Ostatnia z odmian to Plug-In Hybrid, która korzysta z tego samego silnika, co wersja bez możliwości ładowania z gniazdka. Dzięki baterii o pojemności 14,4 kWh ma ona przejechać do 50 km na samej energii elektrycznej, a ładowanie z domowego gniazdka ma trwać około 4 godziny. Moc systemowa tego układu napędowego to 225 KM.
Oprócz wersji hybrydowych, nowa Kuga będzie oczywiście dostępna z klasycznymi silnikami. Benzynowe 1.5 EcoBoost zaoferuje 120 i 150 KM, a diesle to 1.5 EcoBlue 120 KM oraz 2.0 EcoBlue 190 KM.