Ford Focus ST także jako kombi

Tak jak i w przypadku poprzedniej generacji, tak i nowy Focus ST będzie dostępny także w bardziej rodzinnej wersji.

Ford Focus ST
Ford Focus ST Ford

Ford Focus ST kombi przeszedł identyczne zmiany, co wersja hatchback. Auto otrzymało zmienione zderzaki, poszerzone progi, 18-calowe alufelgi oraz dwie końcówki układu wydechowego.

Ford Focus ST kombi

Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord
Ford Focus ST kombiFord

We wnętrzu znajdziemy sportową, mięsistą kierownicę oraz sportowe fotele Recaro, częściowo pokryte skórą. Całość utrzymana jest w czarnej kolorystyce - również listwy ozdobne, które są imitacją włókna węglowego.

Pod maskę trafiła doładowana jednostka 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM, która łączona jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub (po raz pierwszy w historii modelu) z siedmiobiegową automatyczną. Producent nie zdradził jeszcze dokładanych osiągów modelu, ale sprint do 100 km/h ma trwać poniżej 6 s.

Tak jak i poprzednio, osoby szukające trochę rozsądku w sportowym opakowaniu, mogą zdecydować się na Focusa ST z dieslem. Silnik 2.0 EcoBlue generuje 190 KM, co stanowi pewien zawód. Tak jak i w poprzedniej generacji, Ford nie zdecydował się na wykorzystanie najmocniejszego diesla, jaki ma w gamie. Silnik dostępny będzie wyłącznie ze skrzynią manualną (w poprzedniku do diesla można było dokupić "automat").

Ford Focus ST kombiFord

Sporo zmian przeszedł układ jezdny, aby Focus ST również w wersji kombi zapewniał sportowe wrażenia z jazdy. Poza utwardzonym zawieszeniem możemy liczyć na szybciej działający układ kierowniczy (poprawa o 15 proc. w stosunku do pozostałych wersji), który między skrajnymi położeniami dzielą tylko dwa obroty. Ford zastosował także elektronicznie sterowany dyferencjał w wersji benzynowej oraz wektorowanie momentu obrotowego (przy użyciu hamulców) w dieslu. Sportowy układ hamulcowy ma tarcze o średnicy 330 mm z przodu oraz 302 mm z tyłu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas