Ford Edge - także dla Europy

Ford oficjalnie zaprezentował drugą generację SUV-a o nazwie Edge. W przeciwieństwie do oferowanego od 2006 roku poprzednika, będzie ona oferowana również w Europie.

Ford Edge (2015)
Ford Edge (2015)Ford

Prototyp nowego Edge'a mieliśmy okazję oglądać podczas ubiegłorocznego salonu motoryzacyjnego w Los Angeles. W przeciwieństwie do poprzednika model określany jest mianem "globalnego", co oznacza, że trafi również do europejskich salonów. To kolejny obok Mustanga i miejskiego EcoSporta element ofensywy Forda na Starym Kontynencie.

Ford Edge

Ford Edge (2015)

Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford
Ford Edge (2015)Ford

Ford zbudował Edge'a w oparciu o płytę nowego Mondeo. W Europie SUV oferowany będzie z 2-litrowym turbodieslem w dwóch wersjach mocy (177 KM i 400 Nm oraz 207 KM i 450 Nm). Za dopłatą klienci będą mogli wymienić 6-biegową skrzynię manualną na automat PowerShift o takiej samej liczbie przełożeń. Napęd na obie osie najprawdopodobniej będzie oferowany w wybranych wersjach (czyt. za dopłatą). Na razie nie wiadomo, czy Europejczycy otrzymają szansę nabycia Edge'a z jednostką benzynową. W USA model ma występować z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM i 357 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a także z jednostkami V6 o pojemności 2,7 oraz 3,5 litra.

Edge będzie produkowany w kanadyjskim Oakville.

Europejskie ceny Edge'a nie zostały jeszcze ustalone. Model trafi na nasz rynek na początku przyszłego roku. Wśród jego rywali Ford widzi m.in. Audi Q5 czy Volvo XC60. Konkurencję z markami premium ma ułatwić rozbudowana lista dodatków, obejmująca układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu (Ford Adapitve Steering), wentylowane fotele, tylne pasy z poduszkami powietrznymi czy aktywną redukcję szumów podczas jazdy. Edge będzie najpewniej dostępny w luksusowej wersji Vignale (więcej informacji).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas