Filmowa relacja "na żywo" z Rajdu Barbórka
INTERIA.PL i RMF FM to patroni medialni niecodziennego wydarzenia - właśnie dziś polski portal poświęcony sportom motorowym - Autoklub.pl nada trzygodzinną relację filmową z klasycznego odcinka specjalnego Rajdu Barbórka - Kryterium Asów na ulicy Karowej.
Będzie to pierwsze w historii wydarzenie sportowe transmitowane w Polsce "na żywo" wyłącznie w internecie. Głównym sponsorem tego multimedialnego przedsięwzięcia jest PlayStation 2. Producentem relacji jest firma Go-rally, a wsparcia technicznego udziela firma GTS Polska - dostawca usług telekomunikacyjnych dla biznesu.
-
Relację rozpoczniemy o godzinie 16:30 - na pół godziny przed startem Kryterium Asów. Wykorzystamy ten czas na zaprezentowanie skrótu wcześniejszych wydarzeń - kibice będą więc mogli prześledzić rywalizację na oesach Bemowo i Żerań. Od siedemnastej skoncentrujemy się na tym, co dziać się będzie na Karowej. Pokażemy przejazdy wszystkich załóg, planujemy również wywiady z zawodnikami i inne atrakcje. Rajd Barbórka jest wielkim świętem dla fanów sportów samochodowych - Kryterium Asów co roku przyciąga dziesiątki tysięcy kibiców. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wszyscy mogą tego dnia dotrzeć do Warszawy i to właśnie dla nich przygotowujemy relację. Będzie ona dostępna na całym świecie - każdy, kto ma dostęp do internetu, będzie mógł emocjonować się zmaganiami najlepszych polskich kierowców. Jestem przekonany, że dla wielu kibiców będzie to wspaniały prezent mikołajkowy. Ze swojej strony cieszę się, że będziemy mieli okazję współtworzyć wielkie wydarzenie medialne. Zawsze byłem zdania, że internet jest najbardziej kreatywnym medium, pozwalającym znakomicie łączyć zalety prasy, radia i telewizji. W sobotę to udowodnimy!
- zapowiada redaktor naczelny serwisu Autoklub.pl, Konrad Kwiatkowski.
-
To przedsięwzięcie wymaga wykorzystania najnowocześniejszych dostępnych technologii teleinformatycznych, którymi wspiera nas firma GTS Polska. Miałem z nią przyjemność współpracować przy okazji innych projektów i jestem pod wrażeniem fachowości naszego partnera. Jest on gwarancją tego, że wszyscy zainteresowani, bez względu na ich liczbę, będą mogli w sobotę bez przeszkód obejrzeć naszą relację. Od strony realizacyjnej projekt praktycznie nie różni się od transmisji telewizyjnej. Na zasadach komercyjnych wynajmujemy wóz transmisyjny od Telewizji Polskiej. Przygotowany przy jego użyciu obraz nie trafi jednak na ekrany telewizorów, ale na komputerowe monitory. Chcemy tym samym pokazać, jak wielkie możliwości drzemią w internecie i nowoczesnych technologiach. Wiele widowiskowych i bardzo popularnych dyscyplin sportu, w tym rajdy samochodowe, jest przez telewizje traktowanych po macoszemu. Internet może okazać się dla sportowców, sponsorów i fanów wymarzonym medium - technicznie praktycznie nie ustępującym już telewizji, a znacznie bardziej od niej elastycznym. Mam nadzieję, że czyniony przez nas pierwszy krok okaże się początkiem nowej jakości w polskich mediach. Może nie z dnia na dzień, ale ta rewolucja na pewno się dokona. Za kilka lat podobne przedsięwzięcia nie będą niczym nietypowym. Relacje z rajdów, turniejów tenisowych, czy zawodów lekkoatletycznych trafią pod strzechy właśnie za pośrednictwem internetu!
- powiedział Marcin Biernacki, szef firmy Go-rally - producenta transmisji.
Patronami medialnymi wydarzenia są: portal internetowy INTERIA.PL, dziennik Życie Warszawy, tygodnik Auto Świat, oraz radio RMF FM.
Filmową relację "na żywo" będzie można śledzić od godziny 16.30 na stronie portalu Autoklub.pl, zapraszamy!