Fiat 500e będzie autem spalinowym. Poznaliśmy datę premiery oraz cenę

Fiat zdecydował się na nietypowy krok i przerobi swój elektryczny model 500e na auto spalinowe. Producent szacuje, że sprzedaż modelu przekroczy 100 tys. egzemplarzy rocznie. Podzielono się również prognozami dotyczącymi ceny spalinowego wariantu. Będzie to pierwsza taka sytuacja w historii, kiedy samochód od początku tworzony jako wyłącznie elektryczny, otrzyma kilka lat po premierze wersję spalinową. Powodem jest oczywiście niezadowalająca sprzedaż.

Fiat 500e będzie autem spalinowym

Fiat 500e doczeka się wariantu spalinowego. Decyzja, choć nietypowa, nie jest niczym zaskakującym, ponieważ o tym, że włoski producent rozważa taki krok, mówiło się już od dawna. Zaprezentowane w 2020 roku 500e, jak sama nazwa wskazuje, debiutowało w wersji na prąd i tylko z takim rodzajem napędu miało być oferowane. Śmiało można stwierdzić, że zmiana w strategii włoskiego producenta wynika m.in. ze stosunkowo niskiego zainteresowania elektryczną wersją modelu (w 2023 r. z taśm zjechało nieco ponad 77 tys. egzemplarzy). 

Reklama

Jaki silnik w spalinowym Fiacie 500e?

Spalinowy wariant 500e nie zostanie wyposażony w doskonale znany z aut koncernu Stellantis silnik benzynowy 1.2 PureTech. Zamiast tego w spalinowej "pięćsetce" znajdziemy litrowy silnik benzynowy znany choćby z poprzedniej generacji modelu oraz z Pandy. Generuje on 70 KM, a wspomaga go układ miękkiej hybrydy.

Ile będzie kosztować spalinowy Fiat 500? Więcej niż poprzednik?

Oliver Francois, dyrektor generalny marki Fiat, zapowiedział, że samochód produkowany będzie w fabryce Mirafiori w Turynie. Premiera spalinowego wariantu zaplanowana jest na przełom 2025 i 2026 roku. Produkcja ma natomiast ruszyć w pierwszym kwartale 2026 r. Szef Fiata na Europę Gaetano Thorel, powiedział, że popyt na spalinowy wariant powinien wynosić między 100 tys. i 110 tys. sztuk rocznie. 

A co z ceną? Wspomniany już dyrektor generalny włoskiej marki zapowiedział, że nowa spalinowa "pięćsetka" będzie kosztować "kilkaset euro więcej" niż jej poprzedniczka. To oczywiście wiąże się z koniecznością spełnienia unijnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i wyposażenia auta w szereg systemów. Katalogowa cena dostępnej jeszcze poprzedniej generacji ze spalinowym napędem, zaczyna się od 61 tys. zł, więc nowa wersja będzie kosztowała około 63-65 tys. zł. Będzie to nieporównywalnie mniej od jej elektrycznej odmiany, za którą trzeba obecnie zapłacić minimum 130,9 tys. zł.

Zakład w Tychach nie będzie produkował Fiata 500. Zamiast tego będą chińskie auta

Warto wspomnieć, że "stary" spalinowy Fiat 500 zjeżdżał z taśm fabryki w Tychach. Co w takim razie czeka polski zakład po zakończeniu produkcji modelu? Stellantis postanowił, że produkowane tam będą samochody chińskiej marki Leapmotor. Póki co auta tego producenta nie będą jednak oferowane w naszym kraju. Zgodnie z zapowiedziami szefa koncernu, Carlosa Tavaresa, do końca tego roku w Europie otwartych zostanie 200 punktów sprzedaży marki. Na początku pojawią się one we Francji, Włoszech, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Grecji oraz Rumunii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat | Fiat 500
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy