Ferrari SF90 Stradale - mocarna hybryda

Zupełnie nowy model Ferrari zachwyca mocą i oferowanymi osiągami, a także zapewnia niespodzianki, takie jak... napęd na przednie koła.

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 StradaleFerrari

SF90 Stradale napędzane jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4 litrów i mocy 780 KM. Rozwija też imponujące 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego i całość trafia wyłącznie na tylną oś. Jakby tego było mało, między wspomnianą jednostką, a ośmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową umieszczono silnik elektryczny, który zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy oraz pełni rolę generatora, który zasila baterię o pojemności 7,9 kWh.

Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 StradaleFerrari
Ferrari SF90 StradaleFerrari
Ferrari SF90 StradaleFerrari
Ferrari SF90 StradaleFerrari
Ferrari SF90 StradaleFerrari
Ferrari SF90 StradaleFerrari
Ferrari SF90 StradaleFerrari
Ferrari SF90 StradaleFerrari

Taki akumulator nie jest duży, ale ma pozwalać na przejechanie nawet 25 km z użyciem wyłącznie energii elektrycznej. Wtedy auto korzysta z dwóch kolejnych silników elektrycznych, napędzających przednie koła. Innymi słowy, SF90 Stradale to pierwsze w historii Ferrari, które może poruszać się wyłącznie z napędem na przednią oś. Łączna moc wszystkich elektrycznych agregatów to 220 KM, co daje równe 1000 KM mocy systemowej.

Jak te wartości przekładają się na osiągi? Sprint do 100 km/h trwa jedynie 2,5 s, a do 200 km/h 6,7 s. Prędkość maksymalna wynosi imponujące 340 km/h. W tym miejscu warto przypomnieć, że SF90 Stradale to niemały samochód, mierzący 4710 mm długości. Waży przy tym 1570 kg, co jest niezłą wartością, biorąc pod uwagę dodatkową masę układu hybrydowego.

Nie wiemy natomiast kiedy Ferrari SF90 Stradale wyjedzie na drogi, ani jaka będzie jego cena. Pewne jest natomiast, że nie będzie to model limitowany.

Ferrari SF90 StradaleFerrari
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas