Ferrari 488 Pista - wersja (jeszcze) ostrzejsza
Więcej mocy, mniej masy - to prosty przepis na poprawę wrażeń z prowadzenia samochodu. Tym też głównie różni się 488 Pista od wersji GTB.
Ferrari 488 GTB jest autem niesamowicie mocnym i szybkim, ale to nie znaczy, że Włosi nie zamierzają zaoferować swoim klientom czegoś jeszcze bardziej ekstremalnego. Szczególnie, że tradycją jest już tworzenie modeli Ferrari z centralnie umieszczonym silnikiem w dodatkowo "podkręconych" wersjach.
Ferrari 488 Pista
Kiedyś mieliśmy 430 Scuderia, potem 458 Speciale, a teraz mamy 488 Pista. Auto napędzane jest tym samym 3,9-litrowym V8 z podwójnym doładowaniem, co wersja GTB, ale generuje on teraz 720 KM (+ 50 KM) i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 10 Nm). Włosi odchudzili przy okazji swój model i to aż o 90 kg, dzięki czemu 488 Pista waży jedynie 1280 kg (na sucho).
Zmiany te pozwoliły na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h z 3 s do 2,85 s. Prędkość maksymalna wzrosła z 330 km/h do 340 km/h. Warto przytoczyć też jeszcze jedną wartość - przyspieszenie do 200 km/h zajmuje temu bolidowi jedynie 7,6 s.
Ferrari sporo czasu poświęciło też aerodynamice 488 Pista, dzięki czemu auto generuje o 20 procent większy docisk, niż poprzednik. W aucie debiutuje także system FDE, indywidualnie sterujący siłą hamowania poszczególnych kół, co dodatkowo poprawia zachowanie auta podczas ekstremalnej jazdy.