Europejskie testy Corvette Stingray

Kierowcy z Niemiec, Szwajcarii, Francji i Holandii mogą spotkać na drodze nową Corvette Stingray. Eksperci ds. technicznych Chevroleta rozpoczęli gruntowne testy dwóch egzemplarzy modelu w europejskich warunkach eksploatacji.

Europejska wersja Corvette Stingray otrzyma zawieszenie o zmodyfikowanych nastawach.
Europejska wersja Corvette Stingray otrzyma zawieszenie o zmodyfikowanych nastawach.Chevrolet

Jazdy testowe potrwają kilka miesięcy - pod koniec br. model pojawi się w europejskich salonach. 

Testy zostaną przeprowadzone przez Patricka Herrmanna, managera ds. technicznych Chevrolet Europe. Będzie on zamieszczał swoje obserwacje wraz ze zdjęciami i filmami - oznaczonymi tagiem #C7experience - na łamach serwisów Facebook, Twitter, Youtube oraz Instagram.

Europejska wersja Corvette Stingray będzie standardowo uzbrojona w pakiet Z51 Performance, obejmujący m.in. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wzmocniony układ hamulcowy z większymi tarczami (345 mm z przodu i 338 mm z tyłu), dostosowane do europejskich warunków zawieszenie Magnetic Ride Control, nowy wydech oraz układ smarowania z suchą miską olejową.

Pod maskę trafi widlasta "ósemka" o pojemności 6,2 litra, zasilana bezpośrednim wtryskiem benzyny i wyposażona w system zmiennych faz rozrządu i odłączania cylindrów. Z wydechem zarezerwowanym dla pakietu Z51 Performance silnik generuje moc 467 KM przy 6000 obr./min i 630 Nm maksymalnego momentu przy 4600 obr./min. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni ręcznej lub 6-stopniowego automatu. W efekcie Vette osiąga pierwszą "setkę" w ciągu około 4 sekund.

W Europie ceny Corvette Stingray będą startować z pułapu 69 990 euro (niecałe 300 tys. zł). Polski oddział Chevroleta nie planuje na razie wprowadzania tego modelu na nasz rynek.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas