Europejski rynek ciągle na minusie

W sierpniu br. liczba rejestracji nowych samochodów w Europie spadła o 8,5 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca 2011 r. Największy spadek - niemal 29 proc. - zaliczył Ford.

Ford Fiesta po faceliftingu
Ford Fiesta po faceliftinguFord

Spadków uniknął za to koncern Volkswagena, który poprawił swoje sierpniowe wyniki sprzed roku o 1,6 proc. Liczba rejestracji nowych Volkswagenów spadła o 3,3 proc., jednak w przypadku Audi i Skody wzrosła, odpowiednio, o 8,0 i 3,9 proc.W sierpniu br. największe spadki liczby rejestracji nowych aut w porównaniu do analogicznego miesiąca 2011 r. dotknęły Forda (-28,7 proc.), General Motors (-17,7 proc.), Fiata (-17,7 proc.) oraz Renault (-13 proc.) i koncern PSA (-12,3 proc.).Ford spodziewa się poprawy wyników po jesiennej ofensywie modelowej. W salonach jest już nowy miejski minivan B-Max, zmodernizowana Fiesta oraz Focus zasilany 1-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym EcoBoost. Wśród największych rynków w Europie jedynie w Wielkiej Brytanii i w Hiszpanii odnotowano w sierpniu wzrosty liczby rejestracji nowych aut (odpowiednio, o 0,1 oraz 3,4 proc.). W Niemczech wyniki spadły o 4,7 proc., we Francji - o 11 proc., a we Włoszech - o 20 proc.W ubiegłym tygodniu swoje cele zrewidowali niektórzy producenci aut premium, dotychczas odporni na spadki. Daimler zapowiedział, że tegoroczny zysk operacyjny oddziału samochodów osobowych Mercedes-Benz spadnie poniżej poziomu z 2011 r., a Porsche planuje wyprodukować w przyszłym roku mniej niż zakładane pierwotnie 155 tys. aut. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. zarejestrowano w Europie 8,59 mln nowych aut, o 6,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 r. W Polsce zarejestrowano w tym czasie 188,2 tys. nowych samochodów, o 3,7 proc. więcej niż przed rokiem.Marcin Sobolewski, źródło: ACEA/Autonews

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas