Europa odwraca się od diesli. A Polska nie!
W III kwartale 2018 r. prawie 58 % wszystkich nowych samochodów osobowych w krajach Unii miało silniki benzynowe. Mniej więcej jedna trzecia spośród nich była napędzana olejem napędowym (34,7 %) - wynika z danych przedstawionych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Wszystkie samochody z napędem alternatywnym stanowiły 7,4% rynku (APV). Jednocześnie tylko 2% rejestrowanych samochodów w tym czasie w Unie Europejskiej, posiadał napęd elektryczny (ECV=BEV+FCEV+PHEV+EREV).
Samochody na benzynę i olej napędowy
Udział samochodów z silnikami benzynowymi w ogólnej liczbie rejestracji samochodów osobowych, wzrósł o 7 punktów procentowych w III kwartale 2018, w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Popyt na auta benzynowe wzrósł we wszystkich państwach EU - z wyjątkiem Szwecji - o 15,2% w całym regionie. W tym samym czasie sprzedaż diesla obniżyła się w prawie wszystkich państwach EU z wyjątkiem Danii, Rumunii, Bułgarii i Polski. W rezultacie udział diesla obniżył się z 43,1% do 34,7% w stosunku to tego samego okresu roku poprzedniego.
Samochody z napędem alternatywnym (APV) W III kwartale 2018 r. popyt w UE na auta o napędzie alternatywnym (APV) nadal notował silny wzrost (+29,7%) głównie dzięki dobrym rezultatom samochodów elektrycznych (BEV +37,4%), hybryd (HEV +37,1%) i hybryd plug-in (PHEV +24,5%). Popyt na samochody zasilane LPG i NGV również wzrósł o +11,8% w III kwartale tego roku - dzięki zwiększeniu rejestracji samochodów zasilanych zarówno gazem naturalnym jak i propanem.
Popyt na samochody z napędem alternatywnym ( APV ) znacząco wzrósł na wszystkich rynkach EU. Największy wzrost zanotowano w Hiszpanii (+62,5%) - głównie dzięki znacznemu wzrostowi w segmentach LPG i NGV - i Niemczech (+51,4%).