Elektryczne pojazdy zabiorą ludziom pracę?

Przestawienie się przemysłu motoryzacyjnego na produkcję pojazdów elektrycznych może mieć opłakane skutki dla wielu dostawców. Należą do nich m.in. koncerny oponiarskie.

W samochodach elektrycznych uzywanych jest mniej części niż spalinowych
W samochodach elektrycznych uzywanych jest mniej części niż spalinowychInformacja prasowa (moto)

Cytowany przez niemiecką gazetę "Welt am Sonntag" prezes firmy Continental - Elmar Degenhart - uspokaja, że koncern angażuje się w nowe projekty badawcze, by zminimalizować skutki zmian czekających motoryzację. Jego wypowiedź można jednak traktować, jako zapowiedź przyszłej redukcji etatów!

Producent na całym świecie zatrudnia dziś około 218 tys. pracowników. Wg analityków przyszłość aż 30 tys. z nich jest bezpośrednio związana z produkcją samochodów spalinowych. Należy pamiętać, że w ofercie Continentala i jemu podobnych znajduje się nie tylko ogumienie, ale też pełny asortyment pasków rozrządu, pasków klinowych czy uszczelniaczy.

Zapotrzebowanie na te elementy jest ściśle związane z popytem na klasyczne, spalinowe pojazdy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas