Elegancja nad jeziorem Como

W miniony weekend nad jeziorem Como we Włoszech odbyła się tradycyjny konkurs elegancji Villa d'Este. Imprezę po raz kolejny zorganizowano pod patronatem BMW.

Alfa 8C Spider / Kliknij
Alfa 8C Spider / KliknijINTERIA.PL

Uczestniczy tego wydarzenia byli świadkami dwóch światowych premier oraz mieli okazję obejrzeć około pięćdziesięciu pięknych klasyków i kilkanaście prototypów.

INTERIA.PL

Konkurs elegancji to impreza podczas której projektanci prezentują swoje najnowsze dzieła szerokiej publiczności. Pierwsza edycja tej imprezy odbyła się nad jeziorem Como w 1929 roku. Z wyłączeniem okresu wojny odbywała się regularnie aż do 1949 roku. Następnie została zawieszona i reaktywowano ją dopiero w 2000 roku.

INTERIA.PL

W tym roku w Cernobbio miały miejsce dwie światowe premiery. Pierwsza z nich to Ferrari 575 GTZ - jedyny egzemplarz zbudowany przez Zagato, który łączy rozwiązania techniczne współczesnego Ferrari 575M z klasycznym nadwoziem nawiązującym do modelu z lat 50-tych - 250 GTZ.

Druga premiera to Russo-Baltique Impression. To przedwojenna rosyjska marka znana z produkcji samochodów luksusowych. Impression został zbudowany na bazie Mercedesa CL 65 AMG, otrzymał jednak zupełnie nowe nadwozie.

INTERIA.PL

Ponadto w Cernobbio zaprezentowano m.in. prototypowe: Aston Martina Rapide, Alfa Romeo 8C Spider, Pininfarinę Birdcage i Renault Alticę.

Oto oficjalne wyniki konkursu elegancji.

Trofeo BMW Group: Ferrari 410 Super America Coupé Pinin Farina, 1959

Coppa d'Oro Villa d'Este (nagroda publiczności): Isotta Fraschini 8 A SS Torpedo Sport Castagna, 1930

Trofeo BMW Italia (nagroda publiczności): Bugatti Aravis Cabriolet Gangloff, 1939

Samochody klasyczne - nagrody w klasach:

Mercedes-Benz 770 K Grosser Castagna, 1931

Rolls-Royce Wraith 2-door Saloon Coupé James Young ,1939

Mercedes-Benz 710 SS Cabriolet A Thrupp & Maberly, 1930

Bugatti Aravis Cabriolet Gangloff, 1939

Ferrari 410 SA Coupé Pinin Farina, 1959

Maserati A6G 2000 Coupé Zagato, 1956

OSCA 1600 GT Berlinetta Zagato, 1963

Serenissima Jet Competizione, 1965

Wyróżnienia w klasach:

Isotta Fraschini 8 A SS Castagna, 1930

Rolls Royce Phantom II Sedanca de Ville H.J. Mulliner, 1933

Bugatti 55 Roadster, 1932

Bentley 4 1 litre Streamlined Drophead Coupé H.J. Mulliner, 1936

Maserati A6G 2000 Spyder Frua, 1952

Jaguar E-Type Coupé, 1961

Alfa Romeo Giulietta SZ Coda Tronca Zagato, 1962

Ferrari 166 MM/53 Berlinetta Pinin Farina, 1953

Nagrody specjalne:

Trofeo FIVA (najlepiej zachowany samochód): Bentley R Type Continental Fastback H.J. Mulliner, 1954

Trofeo Pininfarina (najbardziej eleganckie nadwozie od Pininfariny): Ferrari 400 SA Coupé Aerodinamica Pinin Farina, 1963

Trofeo Rolls-Royce (najbardziej elegancki Rolls-Royce): Rolls-Royce Phantom I Experimental Jarvis, 1928

Trofeo Ruoteclassiche (dla najbardziej wiernej restauracji): Maserati A6 G 2000 Spyder Frua, 1952

Trofeo Carlo Felice Bianchi Anderloni (nagroda specjalna jury): Ferrari 250 GTO Berlinetta Scaglietti, 1963

Trofeo Automobile Club di Como (samochód, który przejechał największą drogę): BMW 3.0 CSL Coupé Karmann, 1974

Nagrody za stylistykę:

Villa d'Este Design Award (nagroda publiczności): Alfa Romeo 8C Spider, 2005

BMW Group Design Award (nagroda publiczności): Alfa Romeo 8C Spider, 2005

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas