575 GTZ

Jeśli tylko posiadamy wystarczającą ilość gotówki możemy jeździć samochodem absolutnie jedynym w swoim rodzaju. Udowodnił to japoński kolekcjoner samochodów Yoshi Hayashi.

Japończyk w swoich zbiorach posiada m.in. kilka historycznych Ferrari (166MM, 250 Spider California, dwie Daytony - coupe i spider) oraz współczesne Enzo i 575M.

To jednak było za mało. Hayashi zwrócił się więc do znanego włoskiego projektanta Zagato z pytaniem, czy byłoby możliwe zbudowanie nadwozia w stylu słynnego 250 GTZ berlinetta, które osadzono by na jego 575M.

Projekt zakończył się sukcesem. 575 GTZ to unikalny pojazd, który pod wykonanym z aluminium klasycznym nadwoziem skrywa podwozie i silnik Ferrari 575. Zagato postanowił uczcić nim 50. rocznicę narodzin 250 GTZ (samochód ten powstał w 1956 roku).

575 GTZ po raz pierwszy zostanie pokazany publicznie na konkursie elegancji Villa D'Este. Impreza ta odbędzie się w dniach 22-24 kwietnia we włoskim Cernobbio.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy