Eksperymentalny peugeot

PSA Peugeot Citroën i Delphi Automotive Systems współpracują nad skonstruowaniem pojazdów pokazowych, łączących technologie i techniki opracowane by promować ochronę środowiska naturalnego, bezpieczeństwo i najlepsze własności jezdne. W prezentowanym na zdjęciu samochodzie demonstracyjnym zastosowano różne systemy opracowane przez zespoły zajmujące się zaawansowaną technologią zarówno w PSA (Peugeot i Citroën) jak i w Delphi.

article cover
INTERIA.PL
INTERIA.PL

Samochód ten skonstruowano, by zaprezentować przyjazne dla środowiska technologie i techniki w pojeździe przeznaczonym do produkcji masowej.W peugeocie 206 zamontowano nowy silnik wysokoprężny DV4TED4, wyposażony w opracowany przez Delphi system wtryskowy Common Rail DCR1400, w którym oczyszczaniem spalin zajmuje się system opierający się na nietermicznym reaktorze plazmowym, filtrze cząstek stałych i specjalnym katalizatorze. Techniki te powstały w celu obniżenia emisji NOx oraz stałej regeneracji filtra cząstek stałych.

Auto demonstracyjne wyposażone jest też w funkcję elektronicznego rozruchu produkcji Energen, opierającą się na zintegrowanym urządzeniu pełniącym rolę zarówno rozrusznika, jak i alternatora. Jest to światowa premiera tego urządzenia w silniku dieslowskim..

A oto inne nowinki techniczne w pokazowej "dwieścieszóstce": klimatyzacja wykorzystująca elektronicznie sterowaną sprężarkę o zmiennym skoku tłoka (Compact Variable Compressor), zintegrowany system "brake-by-wire" z elektrycznymi mikrosiłownikami, elektryczny system wspomagania układu kierowniczego, czujnik jakości i poziomu oleju, zapewniający dostosowanie zmian oleju do rzeczywistego użytkowania samochodu, elementy wykonane z lekkich materiałów: moduł przedniego zawieszenia (o 29 proc. lżejszy niż przy zastosowaniu konwencjonalnych technik) oraz kompozytowe tarcze hamulcowe na bazie aluminiowej matrycy (o 58 proc. lżejsze od odlewanych tarcz metalowych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas