Dzieci na cztery
Organizacja EuroNCAP poddała testom zderzeniowym kolejne nowe modele samochodów.

Tym razem przetestowano audi A4, skodę superb, citroena berlingo, forda kugę, volkswagena T5 caravelle oraz hyundaia i10 i seata ibizę.
Chociaż samochody te należą do różnych segmentów, to niemal wszystkie ukierunkowane są na nabywców posiadających dzieci. Dlatego szczególną uwagę poświęcono bezpieczeństwu najmłodszych pasażerów.

Badania wykazują, że aż 60 procent fotelików dla dzieci nie jest właściwie montowanych. Dlatego EuroNCAP w testach ocenia nie tylko jakość ochrony dzieci, ale również oznakowanie punktów mocowania i obecność systemu ISOFIX. EuroNCAP stoi na stanowisku, że tylko ten system da pewność, że fotelik jest "kompatybilny" z samochodem i wyeliminuje błędy w montażu. Organizacja z zadowoleniem odnotowała fakt, że coraz większa liczba producentów oferuje ISOFIX w standardzie.

Ciekawi natomiast fakt, że w Polsce foteliki z tym systemem montażu są droższe od tradycyjnych odpowiedników.
Wszystkie testowane w tej serii pojazdy wypadły dobrze w zakresie ochrony dzieci. Wszystkie oceniono na cztery gwiazdki. W zakresie ochrony dorosłych najwyższą ocenę pięciu gwiazdek otrzymały ibiza, A4, superb i kuga, a słabiej (na cztery gwiazdki) oceniono tylko volkswagena i peugeota.

Wciąż brak natomiast postępu w zakresie ochrony pieszych. Tylko trzy samochody (hyundai, seat i ford) otrzymały trzy gwiazdki w tym zakresie, resztę oceniono na dwie i jedną (volkswagen) gwiazdkę.