Dwie ikony połączą siły? Co na to fani?

Od kiedy pod koniec 2016 roku Mitsubishi dołączyło do aliansu Nissan-Renault, cyklicznie pojawiają się pytania o unifikację gamy modelowej. Dotyczy to również tak zasłużonych dla firmy modeli, jak np. Pajero.

Mitsubishi Pajero
Mitsubishi PajeroINTERIA.PL

Terenówka znana z wielokrotnych zwycięstw w Dakarze to jedno z ulubionych aut tego typu w Australii. Niestety, w połowie roku Japończycy ogłosili zakończenie produkcji i pozostawienie spuścizny modelu bez następcy. Decyzja była dużym zaskoczeniem, mimo że obecna generacja (wciąż jeszcze występuje w ofercie), produkowana jest od 2010 roku. Nie wszyscy wierzą jednak w taki scenariusz...

Australijskie media zauważają, że problem ze starzejącą się terenówką ma również inny z członków sojuszy - Nissan. Obecne wcielenie Patrola - typoszereg Y62 - oferowane jest klientom od 2010 roku. Nie dziwi więc, że w branżowych mediach coraz częściej pojawiają się spekulacje na temat połączenia dwóch legend offroadu w jedną wspólną platformę technologiczną...

Służby prasowe obu japońskich marek odcinają się od tych domniemań, ale przedstawiciele Mitsubishi na Australię nie wykluczają takiego właśnie scenariusza. John Signoriello - szef Mitsubishi na australijskim rynku - stwierdził w jednym z niedawnych wywiadów, że "nigdy nie wiadomo, co może przynieść sojusz" kwitując, że na tym właśnie polega "piękno dzielenia się produktami i platformami w ramach sojuszu". Dodał również, że "każda decyzja opierać się musi na uzasadnieniu biznesowym".

Nissan PatrolInformacja prasowa (moto)

Jeśli rzeczywiście władze koncernu zdecydowałby się na tak krok, mogłoby to oznaczać prawdziwą rewolucję. W przeciwieństwie do Pajero Patrol wciąż bazuje na solidnej ramie i oferowany jest głównie w tzw. rajach naftowych. Najmniejszy z oferowanych silników to benzynowe V6 o pojemności 4,0 l (275 KM i 394 Nm). Zdecydowana większość nabywców decyduje się jednak na V8 o pojemności 5,6 l (400 KM i 560 Nm). W tej drugiej wersji auto oferowane jest z aktywnym, hydraulicznym zwieszeniem.

Dla porównania ostatnie wcielenie Pajero mogło się pochwalić samonośnym nadwoziem, a pierwsze skrzypce w ofercie silnikowej odgrywał czterocylindrowy diesel o imponującej pojemności 3,2 l.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas