Duży, większy, Suburban

Chevrolet zaprezentował kolejną generację swojego pełnowymiarowego SUV-a. W przyszłym roku Suburban będzie świętował okrągłe, 80. urodziny.

Choć design Suburbana nawiązuje do pikapów Chevroleta, auta nie dzielą żadnych elementów karoserii.
Choć design Suburbana nawiązuje do pikapów Chevroleta, auta nie dzielą żadnych elementów karoserii.Chevrolet

W jednej ze scen filmu "Mroczne cienie" Tima Burtona bohaterowie jedzą wspólnie śniadanie. Głównym z nich jest wampir, który ostatnie 200 lat przeleżał w trumnie. Gdy prosi, by osiodłać konie, kuzynka odpowiada mu: - Nie mamy koni. Mamy Chevroleta.

I chociaż akcja filmu działa się w USA na początku lat 70., dzisiaj Chevrolet nadal jest tam synonimem środka transportu - przynajmniej w niektórych segmentach. Na swoją pozycję w klasie pełnowymiarowych SUV-ów pracował zresztą od dziesięcioleci. Dość wspomnieć, że nazwa Suburban pojawiła się po raz pierwszy w 1934 roku.

Teraz debiutuje dwunasta (!) generacja modelu, oferowana jako Chevrolet Suburban i Tahoe oraz GMC Yukon XL i Yukon Denali. W przyszłym roku na ich bazie powstanie jeszcze nowy Cadillac Escalade ESV.

Nowa odsłona Suburbana ma lżejszą od poprzednika konstrukcję (maskę i klapę bagażnika wykonano z aluminium), bardziej aerodynamiczną stylizację i nieco lepsze proporcje. Długość karoserii wzrosła z 564,9 do 570 cm, szerokość z 201,7 do 204,5 cm, a wysokość zmniejszyła się z 195,1 do 189 cm.

W rezultacie wygospodarowano jeszcze więcej miejsca dla pasażerów. Trzeci rząd siedzeń składa się teraz i chowa w podłodze (w droższych wersjach służą do tego silniki elektryczne) - nie trzeba go wymontowywać. Komfort podróżowania zwiększają dodatkowe porty USB oraz gniazdka 110 V (łącznie nawet 12).

Zależnie od wersji, lista wyposażenia wzbogaciła się o system multimedialny MyLink z 8-calowym, dotykowym ekranem, a także niedostępne wcześniej systemy aktywnego bezpieczeństwa. Może ona również obejmować układ ograniczający hałas (emituje z głośników dźwięki o odpowiedniej częstotliwości) czy aktywne zawieszenie. W samochodach zastosowano unikatową, centralną poduszkę powietrzną, montowaną między fotelami.

Do napędu Chevroletów i tańszego GMC posłuży 5,3-litrowa, widlasta "ósemka" EcoTec3 z bezpośrednim wtryskiem benzyny i systemem odłączania cylindrów, połączona z 6-biegową skrzynią automatyczną. Siła napędowa trafia na koła tylnej lub obu osi.

GMC Yukon Denali występuje z większą jednostką 6.2 V8.

Dla żadnego z modeli nie przewiduje się wersji wysokoprężnej.

Tradycyjnie, pełnowymiarowy SUV koncernu GM powstał na ramie drabinkowej. Względem poprzednika wzmocniono jej konstrukcję i poszerzono rozstaw tylnych kół. Amerykańscy inżynierowie zastosowali także mocniejszy układ hamulcowy z czterema tarczami oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, sprzyjający niższemu zużyciu paliwa.

Nowe amerykańskie SUV-y trafią do sprzedaży w USA wiosną przyszłego roku. Wszystkie będą produkowane w Texasie.

Chevrolet Suburban

Chevrolet Suburban

Chevrolet Suburban (2015)Chevrolet
Chevrolet Suburban (2015)Chevrolet
Chevrolet Suburban (2015)Chevrolet
Chevrolet Suburban (2015)Chevrolet
Chevrolet Suburban (2015)Chevrolet
Chevrolet Suburban (2015)Chevrolet

Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe (2015)Chevrolet
Chevrolet Tahoe (2015)Chevrolet
Chevrolet Tahoe (2015)Chevrolet
Chevrolet Tahoe (2015)Chevrolet
Chevrolet Tahoe (2015)Chevrolet

GMC Yukon XL

GMC Yukon XL

GMC Yukon XLChevrolet
GMC Yukon XLChevrolet
GMC Yukon XLChevrolet
GMC Yukon XLChevrolet
GMC Yukon XLChevrolet
GMC Yukon XLChevrolet

GMC Yukon Denali

GMC Yukon Denali

GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet
GMC Yukon Denali (2015)Chevrolet

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas