Duże zmiany w gamie Volkswagena Up!
Volkswagen "po cichu" znacznie ograniczył gamę modelu up!. Obecnie w salonach niemieckiej marki możemy jeszcze kupić auta z silnikami o mocy 60, 75, 90 i 115 KM, ale potrwa to już niedługo.
Volkswagen up! oferowany był do tej pory z wolnossącym silnikiem 1.0 o mocy 60 lub 75 KM, a także doładowanym silnikiem 1.0 TSI o mocy 90 lub 115 KM (GTI). Dodatkowo silnik o mocy 75 KM można było zamówić z automatyczną skrzynią biegów.
Ale to już przeszłość. Produkcja niemal wszystkich wersji została już zakończona, kupować można jedynie samochody, które fizycznie znajdują się u dilerów, nie można już składać zamówień na nowe auta. Wyjątkiem jest wersja 1.0 o mocy 60 KM, która jako jedyna pozostaje w produkcji.
Up! nadal będzie dostępny w wersjach 3- i 5-drzwiowej. Natomiast gama wyposażeniowa w wersji MY 2020 również została obcięta. Zniknął up! GTI, co oczywiście ma związek z wycofaniem 110-konnego silnika, oraz uterenowiony Cross Up!
Wybór został więc ograniczony do wersji take up! (35 590 zł w wersji trzydrzwiowej), move up! (38 290 zł), up! beats (47 040 zł) i high up! (44 190 zł). Dopłata do drugiej pary drzwi to 1500 zł.
Jeśli ktoś będzie chciał kupić mocniejszego up!-a będzie musiał... wybrać wersję elektryczną. Ma ona silnik o mocy 83 KM, ale kosztuje 96 290 zł... W przypadku tego samochodu można będzie jednak liczyć na rządową dopłatę w wysokości 30 proc. ceny zakupu, a więc realna cena spadnie do około 67 tys. zł. Problem w tym, że rządowy plan dopłat to wciąż tylko projekt znajdujący się w konsultacjach społecznych.