DS 9 - luksus po francusku

Francuskie limuzyny z pogranicza segmentów D i E nie mają łatwego życia. Wprawdzie szybko zyskują wierne rzesze fanów, ale ich sympatia nie przekłada się na wyniki sprzedaży. Na szczęście Francuzi nie ustają w wysiłkach, by udowodnić światu, że i oni potrafią stworzyć reprezentacyjnego sedana. Dowodem na to ma być najnowsze auto spod znaku DS - reprezentacyjny model DS9.

DS 9
DS 9Informacja prasowa (moto)

Samochód powstał w oparciu o modułową platformę EMP2, na której bazuje też nowy Peugeot 508. Karoseria mierzy 4,93 m długości i 1,85 m szerokości. Rozstaw osi to aż 2,9 m. DS9 jest więc zauważalnie dłuższy od Peugeota. Wymiarami, które śmiało porównywać można z Mercedesem E czy BMW serii 5, idealnie wpisuje się jednak w europejski segment E. Słowo "europejski" nie oddaje jednak ambicji francuskiego producenta, który podkreśla, że model znaleźć ma się w salonach "na całym świecie".

DS 9

DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS
DS 9DS

Pod maską znajdziemy m.in. benzynowy PureTech o mocy 225 KM lub odmiany hybrydowe E-Tense. Do wyboru będą aż trzy: podstawowa (z napędem na przód) o mocy 225 KM oraz mocniejsze: 250 KM (napęd przedni) lub wersja 4x4 dysponująca mocą 360 KM. Początkowo w ofercie pojawi się ta pierwsza. Baterie o pojemności 11,9 kWh gwarantować mają zasięg 40-50 km. Sam silnik elektryczny rozwija 110 KM i 320 Nm, co pozwala poruszać się autu w trybie bezemisyjnym z prędkością do 135 km/h. Niezależnie od wersji standardem ma być ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.

DS9 przekonywać ma klientów bogatym wyposażeniem i zaawansowaną technologią. Do tej ostatniej zaliczyć można m.in. aktywne zawieszenie wykorzystujące dane z kamery skanującej nawierzchnię. Dzięki temu, jeszcze zanim wjedziemy w dziurę, amortyzatory poszczególnych kół dostosują siłę tłumienia do stanu drogi. Oprócz tego na pokładzie znajdziemy m.in. takie gadżety, jak: układ night vision z funkcją wykrywania pieszych i zwierząt, asystenta jazdy w korku czy aktywne reflektory LED.

DS 9Informacja prasowa (moto)

W kabinie królują wysokiej klasy materiały - skóra i alcantara. Zadbano też o detale, jak chociażby "perłowe" szwy wzorowane na ekskluzywnych paskach do zegarków... Francuzi podkreślają również staranność z jaką podchodzili do kwestii wygłuszenia kabiny. Oprócz takich systemów, jak np. aktywne audio firmy Focal, które niwelować ma część szumów pochodzących z zewnątrz, zastosowano też specjalnie laminowane szkło.

Podsumowując - mamy do czynienia z "rozciągniętym" Peugeotem 508, który - najprawdopodobniej - powstał głównie z myślą o rynku chińskim, gdzie klasyczne sedany cieszą się stosunkowo dużym powodzeniem. Dość przypomnieć, że w Chinach oferowany jest np. model 508 L wydłużony w stosunku do pierwowzoru o 100 mm. O docelowym rynku najlepiej świadczy też miejsce produkcji. Auto budowane będzie w fabryce PSA w Kraju Środka. Rynkowy debiut nastąpić ma jeszcze przed końcem roku.

DS 9Informacja prasowa (moto)

DS9 trafi najprawdopodobniej na większość europejskich rynków, ale trudno wróżyć mu sprzedażowy sukces. Segment D w Europie skurczył się do zaledwie 6,6 proc. a jego lider - Volkswagen Passat - zanotował w ubiegłym roku nieco ponad 124 tys. rejestracji na Starym Kontynencie (-30 tys. w stosunku rok do roku). Segment E, do którego aspiruje nowy DS9, w ubiegłym roku odpowiadał w Europie zaledwie za 2,3 proc. rejestracji.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas